2019. október 10. | 14:55

Egy tanulmány alapján a német luxusautók rohamosan vesztenek piaci értékükből a Tesla szárnyalása miatt.

Aki követi az autós világ híreit tudja, hogy a Tesla jelentős hatást gyakorolt a prémium autógyártókra. A legtöbben most teljesen elektromos szedánokat vagy terepjárókat fejlesztenek ki, csak hogy versenyben tudjanak maradni az amerikai EV gyártóval.

A Capital One, egy autók finanszírozásával foglalkozó cég tanulmányt készített amelynek a “Tesla Effect” nevet adta. Ennek oka pedig az, hogy azok az emberek, akik korábban új autót vásároltak a Mercedes-Benz-től, a BMW-től vagy az Audi-tól már Teslát akarnak. A szóban forgó német márkák iránti kereslet ennek következtében nem hogy növekedett, de még csökkent is.

A világ egyik legnagyobb aukciós társasága, a Manheim a Cox Automotive társaság részét képezi, mely a közelmúltban jelentette be, hogy 350 millió dollárt fektetett a Rivianba, amely szintén teljesen elektromos technológiára épít SUV-t és Pickup-ot a Teslához hasonló teljesítménnyel.

A Capital One szerint például egy 2018-as BMW 320i értékének közel 20% -át vesztette el, ami több ezer dollárban vagy több millió forintban mérhető. Egy 2016-os Mercedes-Benz B-osztály egy éven belül közel 30%-ot vesztett az új árából. A cég szerint a Tesla kereskedelmének 22,2%-át teszi ki az európai luxusmárkákról átpártoló vásárlók tömege.

A Tesla-effektus hasznos lehet azoknak, akik használt autók vásárolnak, hiszen most már sokkal alacsonyabb áron kaphatnak luxusautót. A hatalmas leértékelések miatt akár egy Toyota Camry áráért juthatnak hozzá egy Mercedes vagy BMW modellhez az érdeklődők.

A Capital One ezt nem említi, de ez elkerülhetetlenül befolyásolja a nem prémium autók piacát is, szóval ez egy láncreakciót indított el az új- és használt autók piacán egyaránt.

A tanulmány érdekes aspektusa a luxus felfogásának megváltozása, a bőr vagy a felszerelés helyett most a technológia került előtérbe. A Capital One ezt a problémakört így határozta meg:

"A fent felsorolt luxusautókkal ellentétben  szinte minden ma eladott Tesla Model 3 rendelkezik önálló vezetési szoftverrel, amely lehetővé teszi az autó számára, hogy automatikusan sávot váltson, sőt, akár egy mobiltelefonnal ki lehet hívni a parkolóból vagy a garázsból. A Tesla szemszögéből a luxus abban rejlik, hogy az autó átveszi a vezetés unalmasabb részeit a sofőrtől."

Egy elektromos autó megvásárlása nem csak környezetvédelmi, de pénzügyi szempontból is kedvező lehet hosszú és középtávon egyaránt.

Luxusautót vásárolnál? Kérj ajánlatot kiváló állapotú import német gépjárművekre vagy akár vadonatúj Tesla modellekre Mudri Dánieltől, a Magyar Autókereskedőház Zrt. értékesítési vezetőjétől (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu) bizalommal!