A koronavírus-járvány rendesen odacsapott az autógyártóknak, a BMW eladási számait is igen érzékenyen érintette a pandémia. A német cég persze nem került a csőd szélére, de más vállalatokhoz hasonlóan csökkent a nyeresége 2020-ban. A bajorok természetesen szeretnék viszontlátni a 2020-as év előtt elért bevételi számokat, az elektromos járművek pedig igen fontos részét képezhetik az újragondolt stratégiának.

BMW elektromos SUV oldalról

A Reuters beszámolója szerint a BMW már a közeljövőben leegyszerűsíti a modellválasztékát, ezzel egy időben pedig csökkenti a rendelkezésre álló erőforrások és karosszériák számát. A bajor autógyártó pénzügyi igazgatója, Nicola Peter nem akart belemenni a részletekbe, de annyit elárult, hogy a vállalat tényleg csökkenti az ügyfelek számára kínált lehetőségek komplexitását, helyette inkább a népszerűbb funkciókra koncentrálnak. Ez egyfajta „inkább a minőségre, semmint a mennyiségre hajtunk” attitűdnek tűnik.

A hírek szerint a BMW a mostaninál kétszer több elektromos autót szeretne eladásra kínálni az újautó-piacon, a BMW iX és a BMW i4 is fontos szereplője lesz a frissített modellpalettának. Az elektromos autók iránti figyelem a belső égésű motorral szerelt BMW modellek rovására mehet. A hagyományos autók konkrétan villanyautóként élhetnek tovább (nem mindegyik, csak egy részük). Peter azonban nem részletezte, hogy mely modellek kaphatnak a korábbiaktól teljesen eltérő hajtásláncot. Ez a folyamat lehetővé teszi a BMW számára, hogy teljesítse az Európában és Kínában megkövetelt károsanyag-kibocsátási normákat.