A Toyota legendás pickupját is elérheti lassacskán a zöldebb jövő hulláma, de ezt nem biztos, hogy elektromos autóként kell meglovagolnia.
A Toyota megépítette az első hidrogén-üzemanyagcellás pickupját egy már létező Hilux alvázára felépítve. A hidrogént tartalmazó erősített falú tartályokat az alvázba építették be, míg a technika további alkatrészei a motortérbe kerültek.
A japán gyártó összesen 10 darab hasonló Hiluxot fog építeni a vállalat angliai gyárában. A kísérleti járműveket arra használják, hogy megnézzék, mennyire tartja meg hagyományos értékeit a Hilux, ha a jő öreg dízel helyett egy modern, hidrogéncellás rendszer dolgozik benne.
Vizsgálják majd a tartósságát, megbízhatóságát és a rendszer viselkedését különböző terepviszonyok között. Ehhez a Toyota a már létező hidrogénautójának, a Mirainak a rendszerét használta fel, ami nem meglepő.
Ez egy nagyon okosan kivitelezett moduláris rendszer, amelyet kisebb átalakításokkal a legtöbb járműformán alkalmazni tudnak. Például nemrég megnéztünk egy autóbuszt is, amelyben ennek a moduláris rendszernek egy elég nagy kivitele dolgozott.
A hidrogénüzemű Hilux a tervek szerint olyan 587 kilométer megtételére képes egy tank hidrogénnel. Ez ugye a magasnyomású tartályokba kerül, amely után az üzemanyagcellában energiát állítanak belőle elő, ami egy kis akkumulátorba, majd a villanymotorba megy, ez hajtja az autót. Az egész folyamat végterméke színtiszta víz.
Az első kísérleti Hiluxot a Toyota még június elején építette meg, bár a fejlesztés és a tervezés már 2022 júliusában elindult. Az is érdekes, hogy ezzel párhuzamban 2022 decemberében a Toyota egy elektromos Hilux koncepciót is mutatott, Hilux Revo BEV Concept néven.
Azért is ismert a komoly mozgolódás ezen a terepen, mert még szintén 2022-ben a Toyota bejelentette, hogy az Isuzuval és a Hinoval közösen fejlesztenek hidrogénüzemű könnyű pickupot. Emellett pedig azzal kapcsolatban is felröppentek pletykák, hogy a Land Cruiserből is készülne akár elektromos, akár hidrogéncellás kivitel a közeljövőben.