2021. március 03. | 11:21

A crossover forgalmazása idén nyáron kezdődhet meg Európában.

A Hyundai bemutatta a vadonatúj Hyundai Bayon crossovert, amit a dél-koreaiak kifejezetten az európai piac számára terveztek.  A modell a Hyundai folyamatosan bővülő városi szabadidőjármű (B-SUV) kínálatának legújabb, legkisebb tagja.

Az autó egy közkedvelt nyaralóhelyről kapta a nevét: Bayonne a francia baszk régió fővárosa, az ország délnyugati részének egyik legszebb turisztikai célpontja. Mivel a Bayon kifejezetten az európai piac elvárásaihoz igazodva jött létre, ezért a Hyundai kizárólag európai névben gondolkodott.

A három részből álló fő lámpatestek egyrészt rokonságot mutatnak a Konával, másrészt egységet alkotnak a légbeömlőkkel, ami szerkezetileg és optikailag is különleges megoldás. A dinamikus vállkialakítás ék alakú megjelenést kölcsönöz a modellnek oldalnézetből. A nyílhegy alakú C-oszlop váratlan elem, ugyanez elmondható a nyílhegy alakú hátsó lámpákról is.

A műszerfal az új Hyundai i20-ból lett átemelve, a belső teret a feláras, 10,25 colos digitális műszeregység, a 10,25 colos audio-video navigációs képernyő és a 8 colos audio kijelző határozza meg. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto funkcionalitást kínál.

A Bayon 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm magas, csomagtere 411 literes. A modell használati értékét növeli az intelligens csomagtértakaró, amely a hátsó ülés háttámlája mentén elhúzva fedi el a csomagtartó tartalmát. A kis SUV a B-szegmens átlagát messze meghaladó, 183 mm-es szabad hasmagasságot kínál, a modell 15 colos acél, illetve 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal lesz rendelhető.

A Bayon biztonsági és vezetéstámogatási funkciók sokaságával van ellátva, a GPS alapú adaptív sebességtartó automatika külön említést érdemel. Az NSCC a fedélzeti navigációs berendezés adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton önállóan módosítja a jármű sebességét.

A motorkínálat csúcsán az 1.0 T-GDi motor foglal helyet, 48 voltos mild hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Hatfokozatú intelligens manuális (6iMT) vagy hétfokozatú duplakuplungos (7DCT) sebességváltó tartozhat az erősebb erőforráshoz, a 100 lovashoz hagyományos hatfokozatú is elérhető lesz. Az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt 84 lóerős, 1,2 literes MPi benzinmotor is szerepel a kínálatban, A Bayon dízel és elektromos kivitelben egyelőre nem lesz elérhető.

A Bayon – a Hyundai szabadidőjárművek közül elsőként – fordulatszám-igazítás funkciót kínál. Az N jelzésű sportmodellekből ismerős gázfröccs-automatika összehangolja a motor és a kimenő tengely fordulatszámát, ami finomabb, sportosabb sebességváltást tesz lehetővé. A funkció a 7DCT sebességváltóval szerelt 1.0 T-GDi motorhoz minden üzemmódban, míg a 48V mild hibrid technológiával és 6iMT sebességváltóval társított 1.0 T-GDi motorhoz Sport üzemmódban elérhető. A legkisebb Hyundai SUV első példányai 2021 nyarán érkeznek az európai kereskedésekbe, az i20-nál várhatóan drágább lesz, de nem sokkal.

Hyundai

Origo