2022. február 08. | 12:43

Hatékonyabb gyártástechnológiára válthat a Geely tulajdonában levő cég.

A Volvo 1,1 milliárd dollárt (aktuális árfolyamon 341 milliárd forintot) invesztál a Torslandában található üzemének fejlesztésére, amely az elektromos Volvók gyártásának központja lesz. Jelenleg az XC90, az XC60 és a V90 modellek készülnek az 1964-ben megnyitott gyáregységben.

A Tesla által is alkalmazott technológiánál többirányú, nagynyomású öntőgépeket használnak, amelyekkel nagyobb szerkezeti elemeket alakítanak ki. Így sokkal kevesebb alkatrészből épül fel a padlólemez és az autó egész váza. Ezzel időt és pénzt spórolnak, hiszen kevesebb hegesztésre van szükség, amelyhez kevesebb robot kell. A Model Y esetében például 40 elemet spóroltak így meg a vázszerkezetnél.

Volvo gyártósor
Képforrás: Volvo

Mikael Fermer, a Volvo mérnöke elmonda az Automotive News Europe-nak, hogy ez lesz a legnagyobb gyártástechnológiai átállás azóta, hogy a fát fémre cserélték az autók készítésénél. A gyártó vezető mérnöke, Javier Varela hozzátette, hogy 75%-os időspórolást érhetnek el az új metódussal.

A MegaCasting néven emlegetett gyártástechnológia alkalmazása 2025-től indul a Torslandában található üzemben a Volvo tervei szerint. A sévedek jövőbeli elektromos autóikat már az új módszerrel szeretnék gyártani, a súlycsökkenésnek köszönhetően jobb hatótávval rendelkeznek majd ezek a modellek. Arról nem beszélve, hogy a gyártási hulladék is kevesebb lesz. Más kérdés, hogy egy ilyen autó karambol után hogyan lesz majd költséghatékonyan javítható.

A Bloomberg szerint a Tesla Gigapress gépeit az Idra Group készíti, a vállalat pedig más autógyártókkal is tárgyalásban van. A Mercedes is érdeklődik a technológia iránt, hiszen az EQXX tanulmánynál is így képzelték el a hátsó traktus elkészítését.