Amikor 840 lóerő sem elég – V8-as Dodge Charger tuning

Frissítve:
2018-11-09, 08:35

A Challenger SRT Demonból átemelt motoron is húztak még egy kicsit, nehogy kevés legyen a kraft

Szereted a klasszikus izomautókat és a karbon cuccokat? Netán a Challenger Demon is ismerősen hangzik? Akkor ez a Dodge tuning biztosan tetszeni fog. Az amerikai Speedkore csapata megcsinált egy olyan projektet, amiben rengeteg az indokolatlan túlzás, ám ez senkit sem érdekel, mert pont ettől olyan brutálisan kívánatos ez az autó.

Speedkore Dodge Charger tuning elölről

Az Evolution névre keresztelt jármű alapját egy 1970-es Dodge Charger adta, melyet teljesen újjáépítettek. A tuningcég eddig csak bizonyos helyeken használt előszeretettel szénszálas anyagokat, ez a verda viszont szinte teljes egészében karbonból készült. A tető, a sárvédők, az ajtó, a csomagtérfedél, a géptető…gyakorlatilag egyszerűbb lenne felsorolni azokat az elemeket, melyek nem szénszálból vannak. Ennek a technikának köszönhetően sikerült faragni az autó súlyából, mely alaphelyzetben motorizáltságtó függően 1700 kiló környékén volt.

Speedkore Dodge Charger tuning hátulról

 „Nekünk most 1450 kg volt a cél, melyet a karbonszálas elemek felhasználásával sikerült is elérnünk. A padlólemez alumínium, hiszen az acél keret és a bukócső elég erősek, így megfelelő merevséget adnak az autónak. A másik célunk az volt, hogy a legfrissebb Dodge hajtást tegyük bele a brutális teljesítmény érdekében.” – mondta Dave Salveggio, a Speedkore egyik vezetője.

Speedkore Dodge Charger tuning motortere

A Demonból átvett 6,2 literes feltöltős V8 van benne, persze egy kicsit még húztak rajta. A motor alapból 840 lóerőt tudott, ám a Speedkore-os srácok kevesellték ezt. Éppen ezért kisebb szííjtárcsát raktak a kompresszorra, továbbá nagyobb befecskendezőket, sportlégszűrőt, egyedi leömlőt és kipufogórendszert is kapott a Charger. A motorhoz egy Tremec T56-os, hatsebességes manuális váltót kapcsoltak, az átépítés utáni mérésen pedig nagyjából 966 lóerőt mutatott a műszer.

Speedkore Dodge Charger tuning beltere

A Bremboval együttműködve 15 colos hűtött féktárcsák kerültek be, elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel. A kerekek elől 19, hátul 20 colos HRE S101 kovácsolt darabok, a kasztni színére fújva. A felnikre Michelin Pilot Sport gumikat húztak, és állítható, rugókkal egybeépített gátlókat is kapott a Charger.

Speedkore Dodge Charger tuning bukócső

A beltérben mindent bőrrel húztak be, még a bukókeretet is. Mondani sem kell, ahova csak lehetett karbont raktak, továbbá újak a műszeregységek is. Sportkormány és egyedi beömlők is láthatók a Chargerben, és nagyon ütős lett ez a barna-fekete összeállítás is.

Speedkore Dodge Charger tuning felni

Forrás:

További autós hírek

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Egy amerikai férfi driftelve próbált elhajtani egy arizonai benzinkútról tankolás után. A manőver közben elveszítette az uralmát a Ford Mustangja…

Szokásos délutáni dugó a Szentendrei úton befelé. A legtöbben sorolnának be a békásmegyeri lakótelep irányába és mivel egy sáv kanyarodik…

Mint azt tegnap mi is megírtuk, hatalmas méretű szállítmány miatt korlátozzák több autópályán a forgalmat. Több fotó és videó is…

Kapcsolódó írások

Dodge Challenger tuning
2019. október 05.
A csaknem negyvenes éveiben járó Corey Jones visszatért a tettek helyszínére. Camaro helyett ezúttal Challengert épített, bemutatja hogyan kell izomautóból terepjárót építeni.
Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki