2018. október 30. | 16:36

A Challenger SRT Demonból átemelt motoron is húztak még egy kicsit, nehogy kevés legyen a kraft

Szereted a klasszikus izomautókat és a karbon cuccokat? Netán a Challenger Demon is ismerősen hangzik? Akkor ez a Dodge tuning biztosan tetszeni fog. Az amerikai Speedkore csapata megcsinált egy olyan projektet, amiben rengeteg az indokolatlan túlzás, ám ez senkit sem érdekel, mert pont ettől olyan brutálisan kívánatos ez az autó.

Az Evolution névre keresztelt jármű alapját egy 1970-es Dodge Charger adta, melyet teljesen újjáépítettek. A tuningcég eddig csak bizonyos helyeken használt előszeretettel szénszálas anyagokat, ez a verda viszont szinte teljes egészében karbonból készült. A tető, a sárvédők, az ajtó, a csomagtérfedél, a géptető…gyakorlatilag egyszerűbb lenne felsorolni azokat az elemeket, melyek nem szénszálból vannak. Ennek a technikának köszönhetően sikerült faragni az autó súlyából, mely alaphelyzetben motorizáltságtó függően 1700 kiló környékén volt.

 „Nekünk most 1450 kg volt a cél, melyet a karbonszálas elemek felhasználásával sikerült is elérnünk. A padlólemez alumínium, hiszen az acél keret és a bukócső elég erősek, így megfelelő merevséget adnak az autónak. A másik célunk az volt, hogy a legfrissebb Dodge hajtást tegyük bele a brutális teljesítmény érdekében.” – mondta Dave Salveggio, a Speedkore egyik vezetője.

A Demonból átvett 6,2 literes feltöltős V8 van benne, persze egy kicsit még húztak rajta. A motor alapból 840 lóerőt tudott, ám a Speedkore-os srácok kevesellték ezt. Éppen ezért kisebb szííjtárcsát raktak a kompresszorra, továbbá nagyobb befecskendezőket, sportlégszűrőt, egyedi leömlőt és kipufogórendszert is kapott a Charger. A motorhoz egy Tremec T56-os, hatsebességes manuális váltót kapcsoltak, az átépítés utáni mérésen pedig nagyjából 966 lóerőt mutatott a műszer.

A Bremboval együttműködve 15 colos hűtött féktárcsák kerültek be, elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel. A kerekek elől 19, hátul 20 colos HRE S101 kovácsolt darabok, a kasztni színére fújva. A felnikre Michelin Pilot Sport gumikat húztak, és állítható, rugókkal egybeépített gátlókat is kapott a Charger.

A beltérben mindent bőrrel húztak be, még a bukókeretet is. Mondani sem kell, ahova csak lehetett karbont raktak, továbbá újak a műszeregységek is. Sportkormány és egyedi beömlők is láthatók a Chargerben, és nagyon ütős lett ez a barna-fekete összeállítás is.