Amikor 840 lóerő sem elég – V8-as Dodge Charger tuning

Frissítve:
2018-11-09, 08:35

A Challenger SRT Demonból átemelt motoron is húztak még egy kicsit, nehogy kevés legyen a kraft

Szereted a klasszikus izomautókat és a karbon cuccokat? Netán a Challenger Demon is ismerősen hangzik? Akkor ez a Dodge tuning biztosan tetszeni fog. Az amerikai Speedkore csapata megcsinált egy olyan projektet, amiben rengeteg az indokolatlan túlzás, ám ez senkit sem érdekel, mert pont ettől olyan brutálisan kívánatos ez az autó.

Speedkore Dodge Charger tuning elölről

Az Evolution névre keresztelt jármű alapját egy 1970-es Dodge Charger adta, melyet teljesen újjáépítettek. A tuningcég eddig csak bizonyos helyeken használt előszeretettel szénszálas anyagokat, ez a verda viszont szinte teljes egészében karbonból készült. A tető, a sárvédők, az ajtó, a csomagtérfedél, a géptető…gyakorlatilag egyszerűbb lenne felsorolni azokat az elemeket, melyek nem szénszálból vannak. Ennek a technikának köszönhetően sikerült faragni az autó súlyából, mely alaphelyzetben motorizáltságtó függően 1700 kiló környékén volt.

Speedkore Dodge Charger tuning hátulról

 „Nekünk most 1450 kg volt a cél, melyet a karbonszálas elemek felhasználásával sikerült is elérnünk. A padlólemez alumínium, hiszen az acél keret és a bukócső elég erősek, így megfelelő merevséget adnak az autónak. A másik célunk az volt, hogy a legfrissebb Dodge hajtást tegyük bele a brutális teljesítmény érdekében.” – mondta Dave Salveggio, a Speedkore egyik vezetője.

Speedkore Dodge Charger tuning motortere

A Demonból átvett 6,2 literes feltöltős V8 van benne, persze egy kicsit még húztak rajta. A motor alapból 840 lóerőt tudott, ám a Speedkore-os srácok kevesellték ezt. Éppen ezért kisebb szííjtárcsát raktak a kompresszorra, továbbá nagyobb befecskendezőket, sportlégszűrőt, egyedi leömlőt és kipufogórendszert is kapott a Charger. A motorhoz egy Tremec T56-os, hatsebességes manuális váltót kapcsoltak, az átépítés utáni mérésen pedig nagyjából 966 lóerőt mutatott a műszer.

Speedkore Dodge Charger tuning beltere

A Bremboval együttműködve 15 colos hűtött féktárcsák kerültek be, elöl hat-, hátul pedig négydugattyús nyergekkel. A kerekek elől 19, hátul 20 colos HRE S101 kovácsolt darabok, a kasztni színére fújva. A felnikre Michelin Pilot Sport gumikat húztak, és állítható, rugókkal egybeépített gátlókat is kapott a Charger.

Speedkore Dodge Charger tuning bukócső

A beltérben mindent bőrrel húztak be, még a bukókeretet is. Mondani sem kell, ahova csak lehetett karbont raktak, továbbá újak a műszeregységek is. Sportkormány és egyedi beömlők is láthatók a Chargerben, és nagyon ütős lett ez a barna-fekete összeállítás is.

Speedkore Dodge Charger tuning felni

Forrás:

További autós hírek

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

A felvétel egy autós találkozón készült. Az autó sofőrje egy kanyarban rúgta el a több, mint 500 lovas Mercedes – AMG C63s- nek....

Az M7-es autópályán, Pákozd térségében vontak intézkedés alá a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság és a Fejér Megyei Kormányhivatal Közlekedési Osztályának munkatársai 2019. október 14-én...

Egy nap kétszer is lefényképezett a traffipax egy személygépkocsit a 47-es számú főúton, mert az autó vezetője jelentősen túllépte a megengedett sebességhatárt. A...

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság M43-as Autópálya Alosztályának járőrei 2019. október 12-én délelőtt egy bolgár honosságú autószállító trélert ellenőriztek a Kéthalmi pihenőhelyen. A tengelysúly...

Kapcsolódó írások

Dodge Challenger tuning
2019. október 05.
A csaknem negyvenes éveiben járó Corey Jones visszatért a tettek helyszínére. Camaro helyett ezúttal Challengert épített, bemutatja hogyan kell izomautóból terepjárót építeni.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1966 Lincoln Continental, fekete 2+2 kupé, ültetett
2018. október 26.
Most végre megtudhatod, melyik autók voltak az amerikai autógyártás történetének legtermetesebb példányai