2020. december 29. | 15:41

Ritka, hogy egy amerikai autót kétszer nézzek meg, de erre harmadszor is rávetném szemeimet.

Na nem azért, mert szerintem szép, hanem mert annyira beteg! A szó pozitív értelmében. Ehhez a megjelenéshez már bizony kellenek elvetemült késztetések. Nate nem volt híján a képzelőerőnek. Az autó, melyről ebben a cikkben szó lesz az Appalache hegység környékén, a Riverside Fall Meet 5 nevű rendezvényen parkolt be szépen egy fa alá, hogy számos ember álla kiakadjon, amint elhalad mellette.

Az autó új korában, 1950-ben Cadillac Series 52 Sedan néven került a piacra, ám amit ez a srác művelt vele, az egy merőben új dimenzióját nyitotta meg a kocsinak. Önmagában Amerikában egy nagybetűs amerikai autó, nem számít túl nagy dobásnak, de hát tudjuk, hogy a tunerek gyógyszere már réges régen elgurult, így születhetett meg ez a hatalmas és egyben botrányosan alacsony négykerekű ladik.

Alttag:

A tulajdonossal, Nate-tel készült rövid riportból kiderült, hogy az autó története sokaknak lehet ismerős, akik úgy próbáltak megvenni egy kocsit, hogy a tulajdonost végülis nem igazán érdekelte a biznisz. Persze úgy kezdődött ez is, ahogy a Nagy Könyvben megvan írva, meglátta 
egy találkozón, megdobbant a szíve és tudta, ez a kocsi kell neki. Manapság ezt a profik úgy nevezik, impulzus vásárlás. Na, kinek ismerős még rajtam kívül?

Szóval ott helyben megtörtént az első ajánlattétel, de a tulajdonos nem akart megválni a kocsitól. Nem volt eladó, néhány évvel később azonban, mikorra a modell kellően felkapottá vált, hirtelen mégis meghallgatásra lelt néhány ajánlat, Nate pedig le is csúszott a kocsiról. Ismét eltelt némi idő, csodák csodájára Nate épp a Facebook Market Place pörgetése közben akadt rá ismét az autóra. Miután jól megkapaszkodott, hogy le ne essen a székről, azonnal tárcsázta a számot és a klasszikus “Shut up and take my money” felállásban megvásárolta a kocsit. Csupán 5 év és már úton is volt felé az álomprojekt, a Cadillac, ami az igazi Amerikai autó stílust minden patinájával együtt keveri a japán VIP stílussal. Igen, jól olvasod. Tiszta hülye, aki nem normális!

A kocsi jelen állapotában még nem érdemelte ki az igazi JDM VIP státuszt, hiszen néhány apróbb karosszériaelem és sokkal nagyobb számú luxus JDM kiegészítő még hiányzik a listáról, ezekkel fog kiteljesedni az autó stílusának távol-keleti oldala. A torta habján a cseresznye, avagy az építés megkoronázása természetesen a LS swap lesz, azaz egy batár V8-as kerül a motorháztető alá. Az amcsik imádják ezt a receptet, esküszöm, jobban megy, mint a sajtburger. Lassan egy biciklire is szerelnek majd LS motort. 

Nos, én akkor már sokkal inkább raknám bele egy GT-R motorját, de ez már csak ízlés dolga. Igazából ilyen autót sem építenék, de mint említettem, ez már most olyan betegül néz ki, hogy nem lehet nem észrevenni. Sokaknak lehet impozáns a patinás részek “korhűen” hagyása, illetve a króm felületek is szépen rendbe lettek szedve. Nekem - bár rettentő rondának találom - az eredeti üléshuzatok és a kormány bőr bevonata szúrta ki a szemem, becsülendő, hogy azokat megőrizte. Bár a jövőben, ha tényleg átesik a szívműtéten a kocsi, biztos, hogy ezek a szivacsos padok inkább életveszélyesek lesznek, mintsem menők. Na sebaj, most még jó!

Ez a 70 éves szedán egy egészen érdekes megközelítés, ráadásul a tulaj még számos ló erejét is beleszuszakolná, még egy turbóról is esett szó, mert hát ugye, miért is ne? 

Amennyiben érdekelnek a Cadillac klasszikusok, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, YouTube csatornánkon is megtekintheted.