2019. április 18. | 13:52

Igazi ritkaság ez az amcsi belpiacos Audi, főleg az ilyen szép állapotú.

Mint sok más gyártó, az Audi is régóta igyekszik az amerikai igényekhez igazított modelleket piacra dobni a tengerentúlon, ezzel maximalizálva az esetleges profitot. A ’80-as években ez többnyire úgy nézett ki a gyakorlatban, hogy sokszor lebutított motorral és három- vagy négysebességes automata váltóval kínáltak modelleket. Az egyik ilyen típus volt a B2-es Audi 4000, melyet kezdetben egy 1,6-os, 76 lovas négyhengeressel forgalmaztak, ám ez nagyon karcsúnak bizonyult.

Aztán 1981-ben bemutatkozott az Audi 4000 5+5, mely arról neveztek el, hogy egy 2,1-es, öthengeres motort kapott ötfokozatú kéziváltóval. A 100 lóerős modellt az Audi 80-as szedánjának karosszériájával szerelték, a belterében olyan kiegészítőkkel, mint az olajnyomásmérő és az egyedi ülések. Mindössze 2000 példány készült ebből a kivitelből, így ma már nem sok maradt meg épségben.

Jason Whipple verdája is egy ilyen 5+5-ös kiadású modell 1981-ből, melyet szépen helyrehozott, továbbá nagyon finom és ízléses tuningnak vetett alá. Elmondása szerint még ezzel az erősebb motorral is bűn lassú, és meglehetősen ráz is, de ő így szereti. Meg is tudom érteni miért, hiszen elképesztően letisztult, mégis időtálló formával rendelkezik ez a kétajtós szedán.

Előre BBS légterelőket tett, továbbá egy későbbi Audi 4000 küszöbelemeit használta fel, és még a visszapillantókat is lecserélte. A hátsó szélvédőkre korhű Auto Plas rostély került, a kasztni alá pedig háromrészes, 17 colos Rotiform felniket szerelt, melyek szépen beleillenek az összképbe.

A motorhoz nem nyúlt, mindössze egy egyedi kipufogórendszert tettek rá. A futóművet is kicsit átalakította, BC Racing gátlókat szerelt be. A beltér is korhű maradt, az Audi Sport kormány emeli a hangulatot, továbbá a Rennstall váltógomb sem egy rossz választás a kompozíció szempontjából. Ez talán még a legutóbbi Scirocco tuningjánál is érdekesebbre sikerült, remélhetőleg még sok ilyen egyedi járgány kerül ki a kezei közül.