Az Audi V8 elnevezés nem hagy kétséget afelől, hogy mi rejlik a motorháztető alatt. Az Audi V8 volt 1988-ban az első olyan modell, ami a Quattro összkerékhajtást automata váltóval párosította és az első Audi volt, ami V8-as motorral volt szerelve. 1990-ben és 1991-ben is behúzták a Német Túraautó Bajnokságot ezzel a V8-cal, így az igazi rajongók teljes mértékben a szívükbe tudták zárni ezt a járművet.

Arne Grau elképzelése egy olyan autó volt, ami vegyíti a luxust és teljesítményt, ezért kapott a motor egy turbófeltöltőt, pont, mint a DTM-ben szereplő ősei. A 3,6 literes V8-as egység Garett GTX4088R turbót, MaxxECU-t és 630cc Bosch injektorokat kapott, a változtatásokkal az egykoron 250 lóerős teljesítmény 510-re emelkedett. Az összkerékhajtással és a hatos manuális váltóval teljes kontroll alatt tartható az autó Arne szerint, a piros lámpánál nem biztos, hogy versenybe szállnék vele.

A projekt csupán egy éve kezdődött meg, hamar végeztek a karosszéria és a motor rendbetételével, a fényezés a Jet Green Metallic fantázianévre hallgat és valljuk meg ütősebb, mint a gyári Geriatric Silver szín. Az egyedi, polírozott peremű, 19”-os BBS RS felnikkel nem igazán lehet mellélőni - hetykén töltik ki a kerékjáratot. A felfüggesztés az Air Lift Performance-től származik, így tud csak igazán közel kerülni a földhöz nyugalmi állapotában.

Minden szempontból egy olyan alkotásról beszélhetünk, ami méltó a DTM-ősök örökségére, az 1991-es V8 igazi előfutára annak, amit ma az Audi képvisel az RS modellekkel. Egy olyan kor gyermeke, melynek hamarosan vége, úgyhogy még most vásároljatok V8-cat, vagy V8-as motorral szerelt autókat, amíg még lehet!