2019. július 26. | 13:29

Brabusék kezelésbe vették a Mercedes-Maybach S650L-t. Az eredmény ismét letaglózó.

Az emberek kezdenek immunissá válni a hatalmas teljesítmény adatok hallatán. Manapság csak úgy repkednek a szinte felfoghatatlanul nagy számok: 1 500 lóerős Bugatti Chiron itt, 2 000 lóerős Lotus Evija amott. Már szinte átlagosnak számít a 900 lóerő. De gondolj csak bele egy pillanatra, az átlagember 100-150 lóerős autókkal jár és egy mai 1,6 literes 200 ló körüli turbómotor már nem számít lomhának. Akkor mit tudhat 900 LE a Brabus Rocket 900-ban? Elárulom: kitekeri a nyakad és letépi a fejed.

A híres Brabus tuningcég kezelésbe vette a Mercedes-Maybach S650L limuzint és megalkotta a Rocket 900 legújabb verzióját. Szívesen értetlenkednék, hogy minek tovább izmosítani egy gyárilag 621 lóerős, 4,6 másodperc alatt szára gyorsuló monstrumot, de ismerem a Brabust. Náluk jól jövedelmező hagyomány, hogy minden Mercedes-Benz modellből építenek egy még erősebb változatot. Filozófiájuk szög egyszerű és hibátlanul működik: jó az erős, de az erősebb még jobb. 

A tuningkúra eredménye lélegzetelállító lett. Kereken 900 lóerő és 1 500 Nm-es nyomaték. Ekkora teljesítménnyel a 2,4 tonnás limuzin 3,7 másodperc alatt eléri a 100 km/h-át és meg sem áll a korlátozott (!) 350 km/h-ás végsebességig. Mit tudna az elektronikus póráz nélkül? Nem lenne közútra való. Mondjuk így is túlzás, a németeknél szokásos 250 km/h-nál is eljöhetne a limit. De nem lehet ilyen szűk karámba beszorítani egy ekkora ménest. A Brabus Rocket 900 kettőötvennél még olyan vehemenciával gyorsít, hogy a korlátozás itt felérne egy falba csapódással. Egyenesben nem sok ellenfele akad közúton még a sportautók között sem. 

Naná, hogy nem csak a lemezek alatt nyúltak az autóhoz. Ha lehet ilyet mondani, a Mercedes-Maybach belterét még tovább finomította a Brabus. Minden új, a bőrborítás, a szőnyegek, a gombok, de még a zárak pöckeit is lecserélték. Amit csak lehetett nemes bőrrel borítottak, a díszítőelemek, a rendelhető különleges anyagok száma és kombinációja szinte végtelen. A Brabus a teljesen egyedi belső kialakítástól sem riad vissza, csak legyen elegendő zsé a megrendelő bankszámláján. Az autóhoz természetesen rendelhető a Rolls-Royce-ból ismerős „csillagos ég” tetőkárpit, hűtőszekrény vagy a komplett multimédia-csomag hátra. Az extralista végtelen, elfogyna az internet, ha minden tételt leírnék. 

Semmi sincs ingyen. A Brabus Rocket 900 minimum 2,5x annyiba kerül, mint az alapjául szolgáló Mercedes-Maybach S650L, pedig elhiheted, az sem olcsó mulatság. A rakéta árcéduláján szereplő árak 162 000 000 forinttól indulnak. Nettó, erre jönnek még az extrák, az Áfa, a regisztrációs adó, stb. Nem véletlen, hogy nincs minden sarkon egy ilyen autó. Tehetős vállalattulajdonosok, repperek és filmsztárok autója ez. A potenciális vásárlók reménykedhetnek, hogy az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások nem pusztítják ki ezeket a közúti csúcsragadozókat.

Feltétlenül nézd meg, hogyan gyorsul 350-ig a Brabus Rocket 900. A videóban látszik, hogy úgy igazán 100-tól indul meg, amikor már nem küzd tapadási gondokkal: