2020. február 17. | 16:47

Úgy tűnik, hogy Amerikában minden lehetséges, az őrületnek nincsen határa.

Biztosan előtted van az ókorban játszódó filmek tipikus jelenete, amikor a csatában fékeveszetten rohan egymás felé a két ellenség. A sorok között felbukkanó harci szekerek kerekeire pedig éles fegyverek vannak felerősítve. Az összecsapás pillanatában aztán a gyorsan forgó szablya halálra kaszabolja az óvatlan ellenséges harcosokat, és mindenfelé emberi testrészek repkednek.

Mint tudjuk, Hollywood képzelőereje határtalan, jórészt a filmkészítők fejéből pattant ki ez a felettébb látványos és barbár fegyver, mert a valóságban nem sűrűn alkalmaztak ilyen szerkezeteket a harctéren. Már csak azért sem, mert hatékonysága minimum megkérdőjelezhető volt, kárt inkább azokban a harcosokban tett volna, akik a fogathajtóval egy oldalon állnak.

Ha éles szablyák nem is, de a kerekekre szerelt gúla formájú eszközök nagyon is valóságosak voltak. Szerepük az volt, hogy a harci szekértől kellő távolságban tartsák az ellenséges katonákat, hogy azok kardjaikkal vagy lándzsáikkal ne tehessenek kárt a fogatot hajtó személyben. Ezen túlmenően hatékonyan szétzilálták az ellenség sorait, hogy aztán a gyalogság könnyebben felszámolja azokat.

Akárhogy is, ezek sem voltak barátságos kiegészítői a szekereknek, ha valakit eltaláltak, akkor annak jó eséllyel meszeltek. Ezért sem értem, miként lehetséges, hogy hasonló szerkezeteket (díszeket?) pakolnak fel egyesek az autóikra Amerikában. Úgy látszik, ott a hülyeség valóban határtalan, és bármit meg lehet tenni.

Az autó kerekein megjelenő ókori örökség egy autós szubkultúra, a neve „Slab”. Valamikor a ‘70-es, ‘80-as években ütötte fel a fejét Amerikában, az ilyen járgányokat egyértelműen a gúlaforma kerék-kiegészítőiről lehet felismerni. Kapaszkodj meg, a legdurvább az egészben, hogy az óceán túloldalán bizonyos államokban ez teljesen legális! Megnézném, hogy itthon mit szólnának hozzá a műszaki vizsgán.

Nem jelenthető ki egyébként, hogy a „Slab” kerekeken guruló autók különösebben veszélyesek lennének a gyalogosokra vagy a kerékpárosokra nézve. Egyáltalán nem hallani, hogy sűrűn okoznának sérülést az embereknek, sokkal jellemzőbb, hogy magában az autóban keletkezik kár, ha a sofőr megfeledkezik az extra szélességről és eltalál vele egy villanyoszlopot például.