Ez nagyon nem Mr.Bean Minije!

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-07-13, 16:59

Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.

Az 1977-es Austin Mini tulajdonosának egyetlen célja volt: építeni valami igazán elvetemültet, amivel alkalomadtán lehet gumit füstöltetni. Pontosabban csak azt lehet. Az ötlet megvalósításához az eredeti motornak és hajtásláncnak mennie kellett a levesbe. Jött helyette viszont valami izgi, valami, ami a képeken látható micsodát faragott az eredetileg cuki kisautóból. Amerikában az autógyártók kínálnak ún. crate engine-eket, amelyek komplett, azonnal beépíthető versenymotorokat jelentenek. Szóval, ha valaki a saját garázsában építgetne valami egyedi és gyors járgányt, akkor motort talál hozzá. Egy ilyen, 4,8 literes V8-as motor került a Mini orrába kiegészítve egy méretes kompresszorral. Üzemanyagaként pedig etanol szolgál benzin helyett.

1977 Austin Mini 600 lóerővel
Helyhiány miatt a motor hűtéséről az autó aljára költöztetett radiátor gondoskodik. Az etanol alacsonyabb égési hőmérséklete miatt ez akkor is elegendő, ha csak gumifüstölésre használják a 600 lovas autót

Oké, de hány lóerős? 600! Micsoda, 600 ló egy régi Miniben? Milyen lóerő/súly aránya lehet ennek? A tulajdonos szerint olyan 680 kg lehet az önsúlya, tehát ez azt jelenti, hogy 1 lóerőnek mindössze 1,13 kg-ot kell a hátán cipelnie. Összehasonlításképpen az 1830 kilós Alfa Romeo Stelvio QV-t 510 ló mozgatja, ami 3,59 kg/lóerőt jelent és az se lomha a maga 3,9 másodperces 100-ra gyorsulásával. De még a 670 lóerős Ferrari 488 GTB esetében is 2,19 kg/lóerő ez az arány. Na, akkor most már nagyjából el tudod helyezni a Minit a térképen? Crazy.

Persze ettől még nem lesz gyorsabb a versenypályán a Mini, mint egy Ferrari, vezethetősége hagy némi kívánni valót maga után. A hatalmas motor miatt optimális súlyelosztásról természetesen nem lehet beszélni és a futóműben sem lettek megvalósítva olyan átalakítások, amelyek garantálnák a száguldozást, úttartást, stabilitást és hasonló felesleges dolgokat. Egy valamire viszont kétség kívül tökéletes az autó: eszement gumifüstölésre és egy helyben pörgésre. Ennek ellenére van rendszáma a Mininek. Az elmeroggyant hatóságok úgy gondolták, hogy ennek szabad közúton közlekednie…

1977 Austin Mini gumifüstölés
Nagy ember a kis autóban: ha a tulajdonos beül, valamelyest helyrebillen a súlyelosztás

Ha valahol felbukkan az autó, rögtön a figyelem középpontjába kerül. Hogy ne kerülne? Hiszen a motorja szinte nagyobb, mint az autó maga! Az a sárga izé a motor tetején például egy Amerikában használatos postaláda. Jelenlegi állapotában a légszűrőház feladatát látja el. A karosszéria teljesen érintetlen, semmilyen extra merevítés vagy átalakítás nem található rajta. Az erőt egy 3 sebességes automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez. Miután nem száguldozásra készült, tökéletesen elegendő ennyi fokozat is a bohóckodásra illetve arra, hogy eljussanak vele A-ból B-be.

Fékek csak az első tengelyen vannak, érthető, mert ott van a súly is. Bár itt ismét felmerül bennem a kérdés, hogyan kaphatott ez rendszámot.  A gyári 10-es kerekek helyett óriásinak tűnő 15 colos felnik vannak a kocsi alatt, hátul természetesen méretes papucsok feszülnek a felniken, hogy legalább minimális tapadás legyen, ha elszabadulnak a lóerők. Fogyasztás? Az etanolból 3x eszik többet a járgány, mint normál benzinből. De senki nem tudja pontosan, mennyit kér 100 kilométerenként. Amúgy meg senkit sem érdekel, ez nem a napi ingázós, munkába járós verda.

Ha látni akarod milyen ez a kis méregzsák akció közben vagy azt, hogyan reagál a tulajdonos, amikor gumifüstölés közben a kezében marad a kormány, feltétlenül nézd meg ezt a videót:

Forrás:

További autós hírek

Ők ketten úgy keltek át ezen a békéscsabai gyalogátkelőn, ahogy az meg van írva. Deszkáról, rolerről leszállva! Talán ennek köszönhetik azt, hogy nem...

Sajnos a legalapvetőbb KRESZ szabályokat is képesek sokan megszegni figyelmetlenségből. Ezen, a rendőrség által közzétett térfigyelő kamerás felvételen az látszik, hogy a kanyarodási...

A Sanghaj mellett, a Jangce folyó partján fekvő Vuhsziban található híd omlott össze. Sajnos három autóra rázuhant és a benne ülök azonnal meghaltak....

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Kapcsolódó írások

1972 Reliant Bond Bug 700ES, narancssárga, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. szeptember 08.
1970-ben mutatkozott be az angol személyszállítás jövőjének tekintett Bond Bug. Fő vásárló szegmense a fiatalok voltak, akik rajongtak a formabontó megjelenésű, soros 4 hengeres és 3 kerekű mikrokupéért
1962 Trojan 200 buborékautó, piros, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 05.
Az 1950-es években a Heinkel is megépítette saját mikroautóját, ami sokban hasonlított a kortárs Isettára. Az 1 hengeres kisautó licenszét többen is megvásárolták, köztük az angol Trojan Ltd. is
Reliant Regal Robin, elől nézet
2018. szeptember 28.
Egy kocsi, aminek nincs ki mind a négy kereke
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki