2020. április 22. | 14:44

Kövezz meg érte, de én azért másra (is) csorgattam a nyálam...

A Toyota Supra és 2JZ az autóipar egyik legszentebb és legkirályabb kombinációja. Az A80-as, vagyis a 4. generációs Supra a világ bármely részén az autós találkozók feltűnő szereplője. Ez nem is meglepő, mivel számtalan tini szobájának falát díszítette ilyen poszter a 2000-es évek elején, főleg a Halálos Iramban első részének köszönhetően. Nagy kedvencem, Paul Walker karaktere, Brian is egy ilyet hajtott a filmvásznon. 

A szóban forgó példány azonban az igazi fanoknak valóságos szentségtörés, mivel a 2JZ helyett egy V12-es erőforrást tesznek bele, természetesen ezt is a Toyota gyártotta. Az 1320video csapata találta a 12 hengeres szörnyet ausztráliai látogatásuk alkalmával a WTF Auto (igen, ez a valódi nevük) garázsában, amely Perth külvárosában, Kelmscottban található, és itt szemmel láthatóan nagyon odavannak a japán márkáért.

A videó elején több A80-as változat is látható, de van egy nagyon klassz 2. generációs MR2 is, amelyet egy 3S-GTE blokk húzott változatának 800 lóereje hajt. A 3. generációs MR-S pedig 400 ló körül tud. Az MR2 is a szívem csücske, de térjünk vissza inkább a folyamatban lévő Supra-projekthez, amit nagyon szívesen megnéznék a munkálatok végén.

A motortérből kikerült a szent 2JZ és helyét átvette az 5,0 literes 1GZ-FE blokk, amely a japán piacos Toyota Century limuzin második generációjában volt eredetileg, és 276 lóerő leadására volt képes az 1990-es évek végén. Azonban érezzük, hogy ez édes kevés ennek a technikának, mivel több mint 1000 lóerőt is lazán tud.

Nem könnyű megszerezni egy ilyen motort és az, hogy tökéletesen passzoljon és működjön egy A80-ban, az pláne nem az. A videóban elhangzik, hogy 1 hónapos munka az olajrendszer kivitelezése és beszerelése, viszont ha az kész, akkor a blokk nagyobb módosítás nélkül befér a motorháztető alá, bár nem tudom, hogy a turbót, hova fogják tenni.

Néhányan itt felszisszenhetnek, hogy egyszerűbb egy 2JZ-t reszelgetni 1000 lóerőre, de ez a projekt nem a könnyű útról szól. Az viszont a nagy V12 mellett szól, hogy sokkal könnyebben, kezelhetőbben és magabiztosabban adja le irtózatos erejét. Lehet, hogy Adri ezután töröl az ismerősei közül, de én inkább a 12 hengeres, nyers erőt preferálom.

Az alábbi videóból kiderül, hogy van még pár érdekes projekt a WTF Auto garázsában, például egy Toyota AE86, melyben egy Nissan erőforrás került. Ez talán még nagyobb istenkáromlás, mint a V12 Supra.