2018. október 15. | 19:38

Nem mindennapi látvány ez a közel hét méter hosszú, ültetett batár

A japán autógyártó kínálatában elég rég óta szerepel a Century modell. Kezdetben szedánként mutatták be, még 1967-ben. A név a Toyota Industries alapítójára, Sakichi Toyodára utal, aki a típus gyártásának kezdetén lett volna száz esztendős. A Century ma is elérhető bizonyos piacokon, jelenleg a 2017-es Tokiói Autószalonon bemutatott harmadik generáció fut.

Ennél valamivel érdekesebb az 1989-ben bemutatott limuzin változat, melynek létrejöttét a korabeli japán gazdaság felvirágzása indokolta. A szedánt 66 centivel toldották meg, a teljes hossza így 5,7 méter lett. Az orrában egy 4,0 literes V8 dolgozik, 190 lóerővel és 323 Nm-es forgatónyomatékkal. Fickósnak semmiképp nem lehet nevezni, ám ez az autó másról szól. Amerikai tulaja, Cesar Luna nem is használja minden nap, csak találkozókra jár vele és krúzoláshoz veszi elő.

Cesar egyébként már 10 éve a japán VIP autók kultúrájának tagja, több Lexus is megfordult már a kezei közt. Ez az 1990-es Century limó egy ritka példány, amolyan Szent Grálnak tekinthető a rajongók körében. Az elsődleges feladat a renoválás volt, szépen felújította kívül-belül, minden újszerű állapotba került a kocsin.

Ha már belekezdett, akkor veretett rá egy bodykitet, ami egy ekkora kocsinál elég brutális összhatást kelt. Ez persze nem úgy történt, hogy csak úgy vett hozzá egy szettet. A Century-hez egyetlen gyártó készített karosszéria toldatokat, még évtizedekkel ezelőtt. Nagy szerencséjére elérte a céget, és csodák csodájára még az eszközök is megvoltak a gyártáshoz. Így egy kisebb összegért leporolták a présgépet és csináltak neki egy szettet. Persze az oldalsó toldatot így is egyedileg kellett elkészíteni, hiszen a hosszított változatra más méretű kellett. A csomagtartóra pedig egy diszkrét szárny is került.

Az autó alá nem is kerülhetett más, mint állítható légrugós futómű. Ha fix rugókat rakott volna be ezzel a magassággal, akkor jó eséllyel az első bukkanón egy ormótlan, fényezett libikókává alakult volna a Toyota. Az emelhető hasmagasság viszont kiküszöböli ezt a problémát, és egészen komfortos utazást eredményez. Még a 19 colos, Work Euroline felnik is befértek, mellyel igazán ütős lett az összhatás.

A beltérben mindent bőr borít, a lényeg pedig kivételesen hátul található. Fejedelmi kényelem fogadja az utasokat lábtartóval, elektromosan mozgatható függönyökkel, kisasztallal, retró tévével, hűtővel, telefonnal és jégkészítő géppel. Gyakorlatilag minden cucc megtalálható benne, amit a ’90-es évek japán technikája tudott. Ez a gép vonzza a tekintetet, és inkább a polgárpukkasztó célt szolgálja, mintsem a véresen komoly tuningot.