Ezt tudja egy gyárilag tuningolt 911 GT2 RS

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-01-11, 09:43

Kijelenthetjük, hogy a Porsche 911 GT2 RS a valaha volt legjobb sportautó. Ha még a Manthey-Racing is hozzányúl, az maga a csúcs.

Porsche 911 GT2 RS (Rennsport). Az elnevezés 1995-ben született meg, amikor is a Porsche kifejezetten GT2 kategóriás versenyszériákra módosította a 911 Turbo S típust. Semmiképp sem szeretném, hogy ez a cikk anélkül íródjon meg, hogy említést tegyek az alap GT2 RS modellről, hiszen mindenféle tuning nélkül is egy rendkívüli sportautóról beszélünk. A Turbo S alapmodellhez képest hátsókerekes lett, az autó pedig súlyát 1290 kg-ra csökkentették. Kapott egy hatalmas hátsó szárnyat a nagyobb leszorítóerő érdekében, a teljesítmény pedig 436 lóerőben és 540 Nm-ben lett meghatározva.

Porsche 911 elölről

A 993-as szériát követve a 997 volt az a verzió, amin a jelenlegi 991.2 alapul. Az egyedfejlődés során természetesen sok minden változott, nézzük meg pontosan ezeket a technikai adatokat.

  • Teljesítmény: 699 LE
  • Nyomaték: 750 Nm
  • 0-100 km/h gyorsulás: 2,7 mp
  • Hajtás: hátsókerék-meghajtás

Az autó továbbra is a Turbo S motorját kapta, nagyobb turbóval, titánium kipufogórendszerrel, magnézium tetővel, szénszálas motorháztetővel és hátsó szárnnyal, valamint ultrakönnyű magnézium felnikkel. A szupersportkocsi ebben a felállásban meg is autózta a Zöld Pokol leggyorsabb köridejét, 6.47.25-öt Lars Kernnel a volán mögött, aki egyébként a Porsche gyári tesztpilótája. Azt hiszem, innentől kezdve egyértelmű lesz, hogy ami a Manthey-Racing boszorkánykonyhájában születik ebből, az egészen különleges.

Manthey, mint Olaf Manthey. Porsche-fanatikusoknak talán nem kell bemutatni a nevet, a legendát, aki 1980-ban két DTM futamot is megnyert, majd miután a DTM 1996 végén megingott, saját vállalkozást alapított a Nürburgring közelében Manthey-Racing néven, mely a Porsche Szuperkupában és a német Porsche Carrera Kupában mutatkozott be, utóbbiban 1990-ben versenyzőként is győzedelmeskedett. Olaf a Nürburgringen folytatta a versenyzést, ahol 28 VLN Endurance versenyt nyert meg, először DTM alapú Mercedes 190-nel, később pedig Porsche 911 GT3-mal. 2012-ben Manthey úgy döntött, hogy elhagyja a VLN sorozatot, és helyette az International GT Openben próbálkozik. A csapat ugyanebben az évben vezetett egy autót Nürburgring 24 órás versenyén is. 1999 óta a Manthey-Racing különböző szintű gyári támogatást kap a Porschétől, gyári csapatként működik. A vállalat 2013 óta felelős a Porsche Motorsport GT Works versenyének lebonyolításáért.

Ez a profi csapat tökéletesítette tehát ezt a már önmagában csodálatra méltó autót, az alváz, az aerodinamika és a fékrendszer módosításával. A Porsche támogatott versenycsapat ezt az upgrade-et 90 000 euróért kínálja (mai árfolyam szerint ez több mint 32 millió forint), ami elsőre gigamega drágának tűnik egészen addig, amíg a tulajdonos meg nem tapasztalja a tuningcsomag hozadékait.

Módosították a futóművet, amit egy GT3 R versenyautótól vettek, megváltoztatták a karosszériaelemeket is, a szplittertől kezdve a diffúzoron át a hátsó szárnyig.

Az autót a Top Gear csapata a hírhedt Portimao versenycsíkra vitte ki tesztelni, és sikerült is egyből egy pályarekordnak számító, 1:49:5-ös időt futni. Chris Harris elmondása szerint még sohasem ment ilyen köridőt a pályán, és még számára is hihetetlen volt az autó viselkedése az aszfaltcsíkon. Nem csak menetdinamikáját tekintve, hanem egész megjelenését nézve ez az autó a történelem egy kis darabkája, amin bármilyen további módosítás felesleges és ártalmas.

„Őszintén szólva az egyik legjobb autó, amit valaha vezettem” - mondta Harris.

A GT2 RS nem csak 2018-ban, de 2020-ban is rekord időt futott a Nürburgringen. Lars Kern elmondta, hogy az autó érzetre olyan volt, mintha csak erre a pályára teremtették volna. Hiába az extrém ár ezért a plusz felszereltségért, a nap végén azt érzed, KELL. Ha ezt a szintű erőt és teljesítményt akarod ettől az autótól, akkor nincs visszaút. Teljes mértékben megbízott az autóban és a mérnökökben, és csak hagyta, hogy tegye az autó azt, amit kell. Kicsit nehezített körülmények között ugyan, hiszen már elkezdett sötétedni, de sikerült felállítani a pályarekordot, ami számszerűsítve 6:40:33-at jelent.

„Nincs ennél jobb” - mondta Lars Kern.

Ez az a műalkotás, ami gyorsabb, mint egy hypercar, és utcai autóként rekordtartó több versenypályán is.

Kapcsolódó írások

RUF 3400S az úton, féloldalról
2020. augusztus 31.
A RUF az a tuningműhely, amely évről évre még rátesz egy lapáttal az előző alakításához képest, mi pedig nem hiszünk a szemünknek. Nézzünk pár elfeledett remekművet korábbról.
Manhart TR850 tuning egy parkolóban, féloldalról
2020. szeptember 07.
A német tuningcég 270 lóerővel pumpálta fel a 991.2-es Turbo S kivitelt.

További hírek