2020. augusztus 10. | 13:36

Avagy hogyan lehet szelíd kasztniba rejteni egy pokolian erős motort.

Ha szereted a gyorsulási versenyeket, vagy csak kárörvendenél kicsit egy szappantartó által megalázott drága sportkocsikon, nézd meg az alábbi videót. Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken tudod megnézni.

A videón szereplő Opel Kadett remek iskolapéldája a sleepereknek, külseje nem sokat mond el arról, mire képes. Laikusok számára egy öreg vaskupac, ami már kora miatt is leginkább bontóba való lehetne, de a szakavatott szemek számára ez egy feltűnően jó állapotú E Kadett, ráadásul a motorháztetőn látható szellőzők miatt feltételezhetően egy GSi verzió. Opelesek számára a márka egy történelmi darabjáról van szó, hiszen gyártó első nagy szériaszámban gyártott 16 szelepes motorjával, a közkedvelt C20XE erőforrással is szerelték.

Na, a videón szereplő darab valószínűleg távolról sem ugyanaz a Kadett GSi, amit a gyáriak kitaláltak, és nem csak az ablakokon át jól látható bukócső miatt gondolom. A videó feltöltője szerint 730 lóerős verdát valami istentelenül megfújt turbósított motor húzza végig a pályán, ami jól láthatóan radírozza fel a kerekekkel a szaggatott vonalat, amikor megjön a nyomás. Nagyjából tempótól és váltófokozattól függetlenül képes eltekerni a kerekeket, ezért jó nagy gépészkedés vezetni a szekeret.

730 lóerő már sok mindenre elég, főleg ha az ember specializálódik a gyorsulási versenyekre. A kis Kadett gyári külseje könnyen megaltathatja az elégedett szupersportkocsi tulajt, és ekkor bizony megszorongathat egy R8-at is, vagy rendesen elkeni a száját egy olyan ideális családi kombinak, mint az RS6.

A Kadett teljesítményének aszfaltra szorítása nem kis feladat a látszólag közel sem ideális méretű, de a gyárinál mutatósabb slickekkel szerelt kerekeken. Ugyanakkor a rajtot követő lemaradást elég szépen lefaragja a cél fele haladva. Tulajdonképpen ez az autó nem csak külsőre sleeper, de még a verseny közben is alaptalan nyugalomba tereli az ellenfelet.

Azért a megszorongatott felsőkategóriás verdák védelmére szóljon, hogy a gyorsulás csak egy nagyon kis része annak, amire tervezték őket. Az autósportot ugyan időre mérik, de szerintem egy jó autó nem csak az egyenesekben gyors, hanem a kanyarokban is. Ettől függetlenül ez a Kadett izgalmas darab lett, a megszorongatott gyári kocsik becsületét pedig megvédhetik a tulajok a Nürburgringen, hacsak nem mutat valami fizikát meghazudtolót ott is a germán matuzsálem, de erősen kétlem.