A svájci Officine Fioravanti formatervező cég hivatalosan is bemutatta a Ferrari Testarossa erősen felújított változatát, amely jobb teljesítményt és számos modern felszerelést kínál.

Ferrari Testarossa restomod

A restomod egy régóta létező műfaj, az eljárás lényege, hogy a kivitelezők a régi vonalakat modern technikákkal ötvözik a kiszemelt modellnél. A svájciak most egy legendás autót szemeltek ki maguknak, a Testarossa az 1980-as évek egyik, ha nem a legnagyobb ikonjának tekinthető – már ami a járműveket illeti.

Ferrari Testarossa restomod

A cég szerint a The Testarossa by Officine Fioravanti névre keresztelt restomod projektet egyedi fejlesztésekkel látták el, beleértve a futómű, az aerodinamika és a hajtáslánc fejlesztését. Az erőt az 1980-as évekbeli szuperautó eredeti 4,9 literes, 12 hengeres motorjának módosított változata adja, amely 517 lóerős teljesítményt és 600 Nm forgatónyomatékot produkál, az autó állítólag 324 km/órás végsebességre képes. Az eredeti változatban az Európában szokásos teljesítmény 390 lóerő (6300-as fordulatszámnál) és 490 Nm nyomaték (4500-as fordulatszámnál) volt. A pontos módosítások, amelyek ennyi pluszteljesítményt adnak hozzá, még nem tisztázottak.

Ferrari Testarossa restomod

Az Officine Fioravanti szerint a legtöbb mechanikai elemet továbbfejlesztették, így a Testarossa restomod „egy kortárs szupersportkocsihoz méltó menetdinamikát kínál”. A kocsi új titánium kipufogórendszert kapott, a stabilitás fokozása érdekében pedig blokkolásgátlót és állítható kipörgésgátlót építettek be a dolgos svájciak.

Ferrari Testarossa restomod

V12-es motor

A restomod emellett állítható Öhlins lengéscsillapítókkal és egy olyan első rendszerrel is rendelkezik, amely 70 mm-rel képes megemelni az autó orrát. Szintén újdonságnak számítanak a Brembo verseny-specifikus fékek, és az új könnyűfém keréktárcsák (ezek elöl 17, hátul pedig 18 colosak), amelyekre Michelin GT3 osztályú versenyabroncsok vannak felhúzva, ami a cég szerint „élvezetesebbé, biztonságosabbá és pontosabbá” teszi a Testarossát.

A kiegészítések ellenére a Fioravanti mintegy 130 kg-ot faragott eme Ferrari önsúlyából. Az aerodinamika is javult, mivel a modell teljesen lapos fenékkel rendelkezik. Az utastérben elburjánzott az olasz bőr, a Testarossa műanyag megfelelőit alumínium alkatrészek váltották fel, és új audiorendszert szereltek be Apple CarPlay-jel, USB-C porttal és modern rádióval. A középkonzol mellett egy 1980-as évek stílusú mobiltelefon található, amely Bluetooth-on keresztül csatlakozik az autóhoz, hívások indítására és fogadására használható.

A Ferrari Testarossa restomod utastere

Retró mobiltelefon

Az eredeti, Pininfarina által megálmodott sziluett nagyrészt érintetlen maradt, a cég szerint „nem volt ok arra, hogy még egy leckét adjunk a maestrónak”. Az Officine Fioravanti egyelőre nem árulta el az autó árát, de biztosak lehetünk abban, hogy nem lesz olcsó.