Láttunk már vadabb átalakítást, de erről a 911-esről lesüt, hogy nem gyári.
Nem sok olyan autó létezik a Földön, amiről még a négykerekűek iránt amúgy nem rajongó egyszerű halandó is rögtön tudja, mi az. A Porsche 911-es modellje azonban ilyen – legyen szó bármely generációról.
Az ikonikus forma adja a recept alapját, amit az évek alatt mindig annyiban finomítottak csupán, hogy megőrizze frissességét, de közben tisztelettel adózzon az elődöknek. Épp ezért általában a tulajok és a tuningcégek sem mernek nagyon változtatni a tökéletes íveken – most hagyjuk a Singer vagy a RUF megfizethetetlen árú portékáit.
Ezúttal azonban egy kisebb manufaktúra vett kezelésbe egy 997-es példányt és tette csak annyival jobbá, amitől még mindig Porschének érezzük, ám annál valamivel mégis többnek. Az Indecent 001 névre keresztelt projekt alapját a tisztességes sárvédőív-szélesítések adják, amik a Liberty Walk szegecsek nélküli munkásságára emlékeztetnek.
Ezek és az állítható magasságú futóműnek köszönhetően kényelmesen befértek az ívek alá a Rotiform FUC kéttónusú kovácsolt felnijei, amik egyfajta modern régimódiságot kölcsönöznek az autónak – köszönhetően annak, hogy kísértetiesen hasonlítanak az eredeti, klasszikus Fuchs kerekekre.
Az eredeti lökhárítók is lekerültek, és ha már átalakult a hátsó is, kapott egy GT3 versenyautóéra hajazó, középen kivezetett kipufogóvég-párost a 911-es. A motorháztető – ami ugyebár hátul található – pedig egy, az előbbi átalakításokhoz képest diszkrét szárnnyal lett gazdagabb.
A külső mellett a belsőt sem hagyta érintetlenül az autó tulajdonosa, és itt is visszaköszön némi klasszikus jegy a négyzetrácsos, sárga-fekete-szürke kárpitozásnak köszönhetően, míg a témával harmonizáló kézi kapcsolású váltó gombja magasabbra került. A múltidézés azonban itt véget ér, a kormánykerék például a következő, 991-es generációból származik, míg a biztonsági öveket sárgára cserélték – a fordulatszámmérő lapjával együtt. Az autóról készült tucatnyi kép Stancenation oldalán érhető el.
Akármennyire is csábító a végeredmény, a Mozaik utcai NKH vizsgaállomáson biztos vakarnák a fejüket, ha honosítani szeretnénk egy ilyen példányt. Bár lehet, hogy most még átmenne a megfelelő papírok birtokában, a tervezett szigorítások után azonban biztos nem kapna magyar rendszámot a rendhagyó Porsche.