2020. december 28. | 11:11

Rob Dern Mercedese félelmet kelthet egyesekben, azonban vannak, akik a végtelen békét látják benne.

Rob Dern rajongása a Mercedes C126 iránt a ’80-as ’90-es évekből ered, mikor filmsztárok, gengszterek, rocksztárok ilyen és hasonló autókkal jelentek meg a publikum előtt vagy épp szerepeltek klipekben. A tehetősek játéka tiszteletet parancsolt, duzzadt az erőtől, ez az, ami Robot igazán megérintette, évekkel később ő is úgy döntött, hogy szeretne magának építeni egy ehhez hasonló 560-ast.

Bár gyermekkorában rajongott az 560 SEC modellért, a húszas éveire ez az álom szertefoszlani látszott elméjében, az újabb löketet viszont egy méretarányos modellautó adta meg, ami barátja szobájának polcán leledzett. A modell megpillantása után a vadászat azonnal elkezdődött, és Rob az internet bugyraiban kezdte keresgélni a megfelelő példányt. „Az volt az elképzelésem, hogy a barátom miniatűr modelljét szeretném élőben megalkotni.” Pontosan így is történt.

Termete és terpesztése miatt szinte lehetetlen figyelmen kívül hagyni a stílusos eleganciával ellátott remekművet, főleg így, hogy porig lett ültetve. A felújítás természetesen nem ment zökkenőmentesen, a motor, a teljes hajtáslánc és a futómű is restauráción esett át. 

A karosszériával kezdték, a hátsó ablakkeretek javítása és a sárvédők cseréje volt a legmakacsabb meló, a szín kiválasztásánál megmaradtak az eredeti, Obsidian Black fényezésnél. A beltérben Rob igyekezett megtartani a Mercedes gyári elemeit, az ülések és a legtöbb panel ki lett cserélve, egyedül a Nardi kormány lehet oda nem illő, bár az is remekül mutat benne.

A karosszéria rendbetétele után egy új, M117-es, V8-as blokkot helyeztek a motortérbe Mike nevű barátjával, bár azt pontosan nem említették a srácok, hogy az M117-esből pontosan melyik került bele, hiszen több mint 20 változat létezett az 500 és 560-asokhoz készült V8-ból 220-300 lóerő közötti teljesítménnyel. Végül nem maradhatott el az AMG kipufogórendszer sem.

Air Lift Performance 3P lufis felfüggesztést kapott, melynek a vezérlőjét a középső konzolba integrálták. Rob két kerékszettel álmodta meg az autót, ugyanis van egy BBS RS és egy Gotti Axias, mindkettő elöl 10,5, hátul 12 széles. A Gotti egy Mercedes közepet kapott, ami az AMG Aero felnire emlékeztet, az RS talán sportosabb megjelenést kínál.
Amennyiben érdekelnek a ‘90-es évek Mercedes modelljei, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, megtekintheted YouTube csatornánkon is.