Nem ez az első alkalom, hogy a Manhart egy Audi RS Q8-at vett kezelésbe. A német cég nem sokkal a teljesítményorientált SUV bemutatását követően, 2020 májusában már feltuningolt egyet a négykarikás szabadidő-autóból. Ez a mostani projekt azonban más, hiszen ez az RS Q8 valamivel visszafogottabb megjelenéssel és közel 100 lóverővel alacsonyabb teljesítménnyel készült, mint a korábbi építés.

A külső tekintetében apró változtatások történtek, amelyek leginkább a piros díszítésekben érhetők tetten az orr-részen, a visszapillantó tükrökön, a küszöbön vagy a hátsó diffúzoron. Emellett az autó vadonatúj, 24 colos Classic Line felniket kapott, elöl 295/30 ZR24-es, hátul pedig 355/25 ZR24-es gumival.

Az igazán jelentős változások a lemezek alatt történtek. A 4,0 literes, biturbós V8-as komoly átalakításon esett át, amelynek során új turbófeltöltőt és intercoolert, valamint az Eventuri által készített karbon szívócsonkot kapott, illetve a motorvezérlést is átprogramozták. A kipufogórendszert rozsdamentes acél csövekre cserélték, hátul pedig négy darab, 100 milliméteres kipufogóvéggel találkozunk. Ezeken felül a szelepvezérlést is módosították. Az átalakítások eredménye 818 lóerő és 1050 newtonméter forgatónyomaték, a gyári 600 lóerővel és 800 newtonméterrel szemben.

Az sebességváltót szintén megerősítették, valamint opcionális extraként az RS Q8-hoz elérhető egy erősebb fékrendszer is. A felfüggesztést is módosították, a gyári légrugós rendszert optimalizálták és alacsonyabbra hangolták az autó hasmagasságát.

A Manhart hivatalos anyaga alapján az RS Q8-at 200 cellás katalizátorokkal szerelték fel, ám ezek nem rendelkeznek TÜV-tanúsítvánnyal, ami azt jelenti, hogy a jármű nem lesz legálisan forgalomba helyezhető Németországban. Vagyis ezt a kivitelt kizárólag exportra szánja a német tuningcég.

Sajnos a menetteljesítményre vonatkozóan nem állnak rendelkezésre információk. Az azonban borítékolható, hogy a gyári RS Q8 által produkált 3,8 másodperces 0-100-as sprintidejénél biztosan jobb eredményt képes produkálni.