München-Tokió-Phoenix: BMW 525i Touring – StanceWorks

Közzétéve:
2019-02-15, 09:25

A projektautó kiválasztása nem olyan egyszerű, mint gondolnád - Keith Ross is a világ másik végéből jutott hozzá BMW E34 525i Touringjához  

A nosztalgikus megingások és fiatal BMW modellek tulajdonlása után Keith Ross rájött arra, hogy valami igazi klasszikust szeretne magáénak tudni. A márka iránti szeretet valahol a ’80-as évek végén, ’90-es évek elején kezdődött nála, ezért ebben a korszakban igyekezett keresni: E24, E28 és az E34 volt eleinte a radaron.

BMW E34 525i Touring ültetés

Később az BMW E34 Touring került a lista élére, de nem igazán talált kívánatos, jó tuning-alapnak kikiáltható példányt, azonban egy éjszaka megváltozott minden, ugyanis egy japán belpiacos E34 Touring tűnt fel az eBay horizontján. Rozsdamentes, megkímélt állapot, 107 000 kilométer futásteljesítménnyel. A várakozást és licitálást elkerülve Ross azonnal megvette az autót, ami AC Schnitzer body kittel, a motorháztető alatt pedig egy M50B25-ös blokkal volt szerelve. A jobbkormányos utastér szürke belsőt viselt, ami Ross számára igazi kuriózumnak számított. (A képeken kevésbé látszik, de szerintem normál Comfort ülésekről van szó, amiknél bármelyik M-es ülésszett jobban mutat. De hát kinek a pap, kinek a paplan!)

BMW E34 525i Touring comfort

A csengetés után két nappal már úton az E34 Phoenix felé, szerencsére csak a leírásban szereplő, apró hibákkal érkezett. Először kisebb karbantartási munkákat, kötelező szervizeket végeztek el rajta, majd a külsőre renoválásra került sor: kapott egy teli fényt a gyári Diamantschwarz Metallic színben, és egy kétrészes, 17 colos, AC Schnitzer Type II felniszettet, ami kézenfekvő választásnak tűnt az ACS body kit mellett. A művelet végét a Falken RS-615K gumiabroncsok koronázták meg.

BMW E34 525i Touring stanceworks

A felfüggesztést tekintve Broadway Static állítható futómű került alá, de volt egy kis bökkenő. Statikus helyzetben az orra gyönyörűen előre bukik, viszont problémás volt vele közlekedni ezért a stresszmentes vezetést elősegítve levegős rendszer került alá. Hát nem gyönyörű jelenség, mikor a sárvédő íve milliméterekre kerül a gumitól és a felni peremétől? <3

BMW E34 525i Touring stance

A kabin gyakorlatilag érintetlen maradt, ami nem is baj, hiszen a Nardi kormány stílusosan járul hozzá megjelenéséhez a hibátlan, arizonai forróságban előnyös szövet kárpittal.

BMW E34 525i Touring Nardi

Az autó 27 éves és igazából most kezd el egyéniségnek számítani az utakon, nosztalgiát és gyönyört hagyva maga után. Ross terve még, hogy egy tesztüzem erejéig visszarakja a gyári Touring lökösöket, küszöböket, valószínűleg egy életen át babusgatja majd a klasszikus Touringot, hacsak valami más ikon be nem jön a képbe, hogy:

„Pajti, locsolj rám is pár ezer dolcsit, légyszi!”

BMW E34 525i Touring on the road

Ha van projektautód, mutass egy képet róla a komment szekcióban!

Forrás:

Kapcsolódó írások

1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.
Micsoda Amazon – 1966-os tuningolt Volvo Amazon
2018. április 09.
A Volvo Amazon nem éppen az a megszokott tuning alap, amire számít az ember, mégis épülnek olyan darabok, amik lerobbanthatják az álladat.