2019. február 15. | 10:25

A projektautó kiválasztása nem olyan egyszerű, mint gondolnád - Keith Ross is a világ másik végéből jutott hozzá BMW E34 525i Touringjához  

A nosztalgikus megingások és fiatal BMW modellek tulajdonlása után Keith Ross rájött arra, hogy valami igazi klasszikust szeretne magáénak tudni. A márka iránti szeretet valahol a ’80-as évek végén, ’90-es évek elején kezdődött nála, ezért ebben a korszakban igyekezett keresni: E24, E28 és az E34 volt eleinte a radaron.

Később az BMW E34 Touring került a lista élére, de nem igazán talált kívánatos, jó tuning-alapnak kikiáltható példányt, azonban egy éjszaka megváltozott minden, ugyanis egy japán belpiacos E34 Touring tűnt fel az eBay horizontján. Rozsdamentes, megkímélt állapot, 107 000 kilométer futásteljesítménnyel. A várakozást és licitálást elkerülve Ross azonnal megvette az autót, ami AC Schnitzer body kittel, a motorháztető alatt pedig egy M50B25-ös blokkal volt szerelve. A jobbkormányos utastér szürke belsőt viselt, ami Ross számára igazi kuriózumnak számított. (A képeken kevésbé látszik, de szerintem normál Comfort ülésekről van szó, amiknél bármelyik M-es ülésszett jobban mutat. De hát kinek a pap, kinek a paplan!)

A csengetés után két nappal már úton az E34 Phoenix felé, szerencsére csak a leírásban szereplő, apró hibákkal érkezett. Először kisebb karbantartási munkákat, kötelező szervizeket végeztek el rajta, majd a külsőre renoválásra került sor: kapott egy teli fényt a gyári Diamantschwarz Metallic színben, és egy kétrészes, 17 colos, AC Schnitzer Type II felniszettet, ami kézenfekvő választásnak tűnt az ACS body kit mellett. A művelet végét a Falken RS-615K gumiabroncsok koronázták meg.

A felfüggesztést tekintve Broadway Static állítható futómű került alá, de volt egy kis bökkenő. Statikus helyzetben az orra gyönyörűen előre bukik, viszont problémás volt vele közlekedni ezért a stresszmentes vezetést elősegítve levegős rendszer került alá. Hát nem gyönyörű jelenség, mikor a sárvédő íve milliméterekre kerül a gumitól és a felni peremétől? <3

A kabin gyakorlatilag érintetlen maradt, ami nem is baj, hiszen a Nardi kormány stílusosan járul hozzá megjelenéséhez a hibátlan, arizonai forróságban előnyös szövet kárpittal.

Az autó 27 éves és igazából most kezd el egyéniségnek számítani az utakon, nosztalgiát és gyönyört hagyva maga után. Ross terve még, hogy egy tesztüzem erejéig visszarakja a gyári Touring lökösöket, küszöböket, valószínűleg egy életen át babusgatja majd a klasszikus Touringot, hacsak valami más ikon be nem jön a képbe, hogy:

„Pajti, locsolj rám is pár ezer dolcsit, légyszi!”

Ha van projektautód, mutass egy képet róla a komment szekcióban!