Nyálcsorgatós R33-as egyenesen Japánból

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-08-04, 11:42

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je nem csak az optikai tuningról szól

Van egyfajta bája azoknak az autóknak, amiknek tulaja megszállott lelkesedéssel igyekszik a legfeszesebb versenyautó látszatát összehozni a vason, de igazából a technikai tuning helyett csak a vizuális átalakítás készül el. Földig érő lökhárítók, látványos küszöbök ne adj’ isten diffúzor is befigyel hátul a vasalódeszka alatt, de tulajdonképpen a verda technikailag gyári, így pályakörülmények között elvérzik. Ez is egyfajta modellezés, valaki repülőket ragasztgat a konyhapulton, mások plasztik világokat hoznak létre a pincében és megint mások 1/1 méretarányú versenyautókat szögelnek maguknak a garázsban.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je

Persze mint mindent, ezt is különféle szinten lehet csinálni, van olyan, aki csak a látványra megy, mások pedig a használati élményt sem tartja utolsónak, akárcsak a makettezés és a modellezés közt lavírozna a lelkes autóépítő. Bár mindenhol megvannak azok benzinvérű örültek, akik pénzt, időt, energiát nem kímélve csúcsra járatják autórajongásuk, a komoly használati értékkel bíró nem szimplán versenyautónak látszó önmegvalósítások hazája Japán.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je oldalról

Van valami perverz abban, ahogy a sűrűn lakott szigetország szakijai képesek belenyúlni egy-egy gyárilag is elképesztő műszaki csodához, mind a külső mind belső terén. Persze vannak vadhajtások, amikor a keleti mitológián nevelkedett titánok messzire engedik fantáziájukat, mint például a bosozoku stílus rajongói, de én most a nyugati szemnek is tetsző kategória képviselőjét emelném ki. Mert ezek a zártpályás versenyautókra hajazó vasak finoman táncolnak az ízlésesség határán, mindezt úgy, hogy közben a funkcionalitásuk is javul, durván. Persze nem a komfortról beszélek, hiszen itt a cél egy gyönyörűen letisztul versenyautó formavilága, teljesítménye, némi kompromisszummal vegyítve az utcai használatért.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je fentről

Nagy meglepetés nincs abban, hogy Shinichiro Shirasaka alapnak egy Nissan R33 GTR-t választotta. Az autó gyári paramétereivel is kiváló, de Shirisaka átszabta, ezzel megvalósítva gyerekkori álmát. Első ránézésre nagyon agresszív látványt nyújt, a világoskék fényezéssel és a 18x11 colos fekete Work Meister S1 felnikkel szerelt szörnyeteg. Azonban ahogy az ember végig nézi a részleteket, feltűnik, hogy tulajdonképpen a lökhárítók gyáriak, viszont sok kis aprósággal van kiegészítve. Az első GTR lökösre az Auto Select Devil karbon toldatai és légterelői kerültek. A gyanúsan nagy kerekek természetesen nem fértek volna el a gyári sárvédők alatt, így a Real Factory M által készített szélesített ívek kerültek az autóra. 

Egy remek videós összefoglaló a Tokyo Tuner jóvoltából erről a perverz rizsrakétáról:

Ha úgy érzed ezen az autón megtaláltad azt amit azonnal megvennél az R33-ra (mindenek előtt gratulálok a remek verdához) elárulom, hogy a motorháztető a Wurz carbon terméke, a küszöb toldatokat a Hasemitől rendelheted meg, a hátsó karbon diffúzort pedig Top Secret szállította. A Voltex karbon szárny talán kissé túlzásnak tűnhet, de valahogy mégis jól mutat a GTR-en.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je hátulról

Mivel az autó vérprofin van összerakva, a kiegészítők mellett a színösszeállítás is tudatosan megtervezett, a kék-fekete uralkodó színeket a zöld vonószemek és fékek teszik harmonikusan izgalmassá.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-jén zöld féktes

Mi sem bizonyíthatná jobban, hogy az autó versenypályára termett, mint a futómű alatta. Ez az autó nem show car, nincs alatta air ride. Kőkemény 14k/14K custom circuit specs Buddy Club gólyalábak figyelnek alatta, de számos Cusco és ARC alkatrész teszi vagánnyá az autót és természetesen az összekerék kormányzás is ki van iktatva rajta. Tulajdonképpen az autó képességeit tekintve tudja azt, ahogy kinéz, igaz jellemzően ezeket a hibátlanul megépített látszat versenyautók nem autózzák ki a tulajok. De azért a technikának hoznia kell a szintet, amilyennek látszik és éppen ezért Shirasaka R33-án a V35-ös Skyline, vagyis Infiniti G37 féke segíti az agresszívabb lassításokkor. 

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-je zöld vonószem

Az autó belseje puritán, mint egy igazi versenyautó, persze itt is minden az igényesen összeválogatott dolgokról szól. Ami viszont sokkal izgalmasabb, hogy az igényes japán tuner véletlen sem hagyta gyári állapotában a motort. A gyári RB26 szét lett borítva és kapott egy stroker kittet és az így már 2,7 literes motor vezérműtengelyei helyett is egy pár HKS 264-es tengelyt a kedvezőbb gázáramlás érdekében. A turbóknál sem maradt el a technika hegyezése és HKS GT2530-at kapott, a megfelelő mennyiségű üzemanyag és levegő nyomásáról is HKS termék gondoskodik, ez a kis attrakció pedig szépszámmal növelte a ménest a gépháztető alatt. Nem csoda, hogy az 550 lóerős teljesítményhez szükség volt az ATS duplatárcsás karbon kuplungszettjére is, hogy egy nagyobb gázfröccsnél ne úgy égesse rommá a tárcsát mint Joli néni az ezres Swiftét a Tesco mélygarázsból felfele.

Shinichiro Shirasaka Nissan Skyline R33 GTR-jének motortere

Összegezve: nem elég, hogy az autó amúgy gyönyörű és nagyon igényesen van összerakva, technikailag is hozza azt a teljesítményt amit ránézésre tudnia kell. Ez egy tökéletes életnagyságú modell, egy minden porcikájában pályázásra alkalmas halhatatlan japán versenyautóról.

Forrás:
Címkék:

További autós hírek

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Meglepő tartalomra hívta fel a figyelmünket olvasónk. Egy 14 éves kissrác (Matesz), állítása szerint magánterületen készít videókat a YouTube-ra “Tanuljatok velem autót vezetni”...

Nehéz magasabb szintű összhangot elképzelni a forgalomban annál, mint amit a Kerepesi úton az Arána előtt produkált az élet. Kinyílt, vagy nyitva maradhatott...

Kapcsolódó írások

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban