Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.
Egy vietnámi srác, amerikai stílusban megépített német veterán autója, amit telepakoltak mindenféle modern technikával – hihetetlen kombináció, amelyet józanésszel elképzelni is nehéz. A lakkfekete állólámpás Merci méltóságteljesen gurul végig a városon, matuzsálemi kora ellenére még mindig tekintélyt parancsol, hangjában és kiállásában van valami vészjósló. A hatalmas tepsi volánjánál elégedett tulaj pöffeszkedik, tudja, hogy még egy ilyen W108-as S-osztály nincs a világon.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Szülei sosem rajongtak a járművekért, az ő fanatizmusa azonban már gyerekkora óta töretlen. Középiskolai évei alatt vásárolta meg első kocsiját, egy 1995-ös Acura GSR-t, amit hiába imádott, egy szerencsétlen véletlen folyamán a sógora totálkárosra törte. Nem tudta sokáig élvezni, lelkesedése azonban nem hagyott alább, újult erővel fogott neki egy '88-as Volkswagen Jetta átalakításának, amit szüleitől kapott. VR6-os motort épített bele, rákapott a tuningolás művészetére és elhatározta, hogy karrierjét is műszaki irányban fogja folytatni. Röviddel később felvették a pennsylvaniai VW Akadémiára.
Napközben a márkaszervizben tevékenykedett, szabadidejében pedig ismerősök autóit alakította át, amivel sokkal több pénzt tudott keresni. Így hát adta magát az ötlet, hogy megnyissa a saját műhelyét. Sok egzotikus járművet szabott egyedivé, de barátjával elhatározták, hogy belevágnak egy olyan projektbe, ami minden addiginál extrémebb. Vásároltak egy patika W108-as S-osztályt, amiből egy hot rod stílusú cirkálót kezdtek építeni, alacsonyabbra szabott tetővel, és Rolls-Royce-okat idéző „suicide” ajtókkal.
Első lépésként nyugdíjazták az eredeti motort, helyére egy 5,3-as LS blokkot szereltek. Már ez is jelentős többletteljesítményt eredményezett, de a tuti kedvéért még megfújták egy 66mm-es Borg Warner turbófeltöltővel. Ehhez 6 fokozatú szekvenciális váltót párosítottak, az autót ekkor már nehezen tudták kategorizálni. Az ódon külsejű limuzinban már komoly versenytechnika lapult.
A beltérben szintén különös elegyet alkot a modern és a retró stílus: mindent újrabőröztek, a műszerfal karbon betéteket kapott, de egyértelműen a C63 AMG-ről származó kormánykerék a legszembetűnőbb újítás. A tulajdonos elmondása szerint ez igényelte a legnagyobb fejtörést, mivel meg kellett tartaniuk a komplett kormányoszlopot, nem volt egyszerű összeházasítani a több évtizedes konstrukcióval. Ezek után az elektromos ablakok, a centrálzár és a Bluetooth beszerelése gyerekjátéknak bizonyult.
A futóművet nem fixre építették, a használhatóság jegyében levegős rendszert kapott a Merci, büszkék rá, hogy megmaradt a komfortos rugózás, amit az eredeti autóban is imádtak. Az LS-blokk túlsúlya miatt több alkatrészt is meg kellett erősíteniük az első felfüggesztésben. A rengeteg idő, energia és pénz azonban megtérült, az Eurowise Performance annyira pofátlanul, mégis igényesen nyúlt hozzá a veterán limuzinhoz, hogy az már művészet. Lehet sokan szentségtörésnek minősítik az átalakításokat, de azt meg kell hagyni, hogy amerre elgurul a „Terrorbenz” , ott megáll az élet. A világ egyik, ha nem a legkülönlegesebb Mercedese, a restomod műfaj magasiskolája, négy keréken guruló reklám az Eurowise műhelyének!