2020. április 16. | 12:50

A két turbónak köszönhetően 752 lóerőt ad le a hátsó kerekekre.

A közel harmincéves Hennessey Performance Engineering, más néven a HPE vagy csak simán Hennessey már valóságos fogalommá vált a tuner cégek között, főleg Amerikában, ennek oka, hogy a detroiti nagy hármas – a Ford, a GM és az FCA modelljeit gyakran veszik kezelésbe. A honlapjukon böngészve pedig egyértelművé válik, hogy a legtöbb márka számukra hazai, kivéve a McLarent, a Porsche Taycant és ezt az Audi R8-at.

A négykarikás márka ezen típusának motorterében egy szívó, 5,2 literes V10-es erőforrás lapul, amely 612 lóerő és 580 Nm nyomaték leadására képes. Ennek köszönhetően az R8-nak csupán 3,1 másodperc kell a 0-100 km/órás sprinthez.

A Hennessey HPE900-ra keresztelt csomag az R8 teljesítményét 912 lóerőre növeli. Ezt két precíziós turbóval oldották meg, végül a futópadon kiderült, hogy az Audi R8 752 lóerőt és 739 Nm nyomatékot ad le a kerekekre, ami egyáltalán nem rossz. Ezek mellett persze kapott pár erősebb alkatrészt, például rozsdamentes acél csöveket és dupla lefújószelepeket is.

"A legtöbb ember az amerikai járművek teljesítménynövelése miatt ismer minket, azonban a megszerzett mérnöki és tervezési tudást az európai szuperautóknál is tudjuk alkalmazni, ilyen az Audi R8 és az olasz unokatestvére, a Lamborghini Huracan" - mondta John Hennessey, a cég alapítója.

Mellesleg, Hennessey ugyanazt a HPE900 frissítés csomagot kínálja az R8 platform testvére,  a Lamborghini Huracan számára is. Ugyan még nincsenek részletek erről, de természetesen nem lesz kevesebb mint amit megszokhattunk a texasi tunertől. 

A fenti adatokból látszik, hogy a vállalat előszeretettel ruház fel szuperautókat hiperautós teljesítménnyel, ennek persze nagyon örülök és szerintem a legtöbb autóőrült is hasonlóan vélekedik. Na meg az sem utolsó, hogy remek videókat állítanak össze a műalkotásaikról, ezúttal sem maradt el.

Az Audi R8, leginkább a Spyder változat mindig is tetszett, bár ezt a teljesítményt kicsit soknak tartom a mindennapi használathoz, de azért el tudnék kocsikázni vele.