szombat - 2023. február 04.
4.5 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 627 Ft
100 671 Ft
D 684 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

A '80-as években a Mercedes majdnem sokkolta a világot egy hibrid Zöldséges Mercivel, de aztán a polcra tették a dolgot

2022. december 25. | 08:00

Az Elektro-Antrieb egy érdekes ős-hibrid konstrukció volt, amellyel a németek a takarékosság kapcsán kísérleteztek.

A Mercedes egyik ikonikus autója volt a W123, amely saját rajongótáborral is büszkélkedik. Mi lenne, ha azt mondanám, hogy van egy Zöldséges Merci, amely érdekesebb, mint a sorozatgyártott változat? Mégis mi lehet ennél jobb? Egy hibrid hajtású kivitel!

A Mercedes már a ’80-as évek elején kísérletezett alternatív meghajtásokkal és az egyik ilyen próbálkozás eredmény lett az 1982-es Mercedes-Benz W123 Elektro-Antrieb, vagyis elektromos hajtás.

A kocsiba két motor került, az egyik egy 30 kW-os elektromotor volt, amelyet 600 kg tömegű akkupakk hajtott meg, amely a kocsi csomagterében kapott helyet, emiatt volt szükséges a kombi kivitel. Ez a rendszer nagyjából 100 km-re elegendő energiát tudott kipréselni magából és 41 lóerőre volt képes.

A 100 km nem hangzik meggyőzően, ezért a mérnökök még beszereltek egy kéthengeres range extender benzinmotort, amely további 50 km-en keresztül tudta vinni az autót.

Persze ezek a számok nem tűnnek komolynak, de a tény, hogy ez a ’80-as évek elején volt, már annál inkább. A német mérnökök az 1979-es olajválság után kezdtek el kísérletezni olyan megoldásokkal, amelyek a benzinmotort tudnák helyettesíteni.

Azonban rengeteg probléma merült fel, főként az autó tömege miatt, hiszen a több mint másfél tonnás alaptömegre még 600 kilónyi akkumulátor is került, amely jelentősen csökkentette a rendszer hatékonyságát. A másik fő probléma a hely volt, hiszen ezeket az akkukat el is kellett helyezni, így bár ülőhelyeket nem kellett elvenni, csomagok számára semmiképp nem maradt hely.

Bár ez a koncepció érdekes ötlet, a Mercedes hamar rájött, hogy a valóságban borzalmas lenne és hatalmas összegeket veszítenének. Bár az akkumulátorokat tartó tálcát ki lehetett húzni a könnyebb hozzáférés érdekében, a töltési idő teljesen elfeledtette ezt a tényt. A hibrid W123 koncepciója igy 1983-ra a polcra került és csak prototípus létezik belőle.

Ha pedig érdekel, mit tud egy szép állapotú dízel S123, akkor ezt a videónkat se hagyd ki:

Forgotten Concepts

Mercedes
Ezért nem érdemes túltankolni az autódat Ezen a napon született az a versenyző, aki kis híján tévedésből nyert egy F1-es futamot

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!