2020. szeptember 09. | 13:20

Legendás autókat győzött le egy rendezvényen az 1970-es Le Mans-i győztes autó.

A brit Concours of Elegance egy évente megrendezésre kerülő autós rendezvény, ahol az autók múltja és eleganciája számít igazán. Az idei rendezvény megtartása sokáig kérdéses volt, ám végül sor került rá a Hampton Court-palota kertjében. A látogatókat nagyon kivételes modellek fogadták, köztük a Ferrari 365 P2, 250 LM, vagy a 250 GTO és a legendás ellenfél, a Ford GT40-es.

Természetesen a rendezvényen sokkal több érdekes járgányt tartogatott, gyakorlatilag az autózás történelmének minden korszakából, a versenyzéstől a közúti autózásig. Különösen figyelemfelkeltő volt az 1938-as Bugatti Type 57 Atalante Coupe, az 1958-as BMW 507, vagy a Jaguar XK120 roadster. A Concours of Elegance kiváló hely arra, hogy megismerkedjünk az autók történetével, múltjával. Ebben az évben pedig még nagyobb hangsúlyt kaptak az autóipar legnagyobb technológiai csúcsmegoldásai is. Ezek célkeresztjében pedig legtöbbször a leginnovatívabb autók állnak, a versenyautók. A „Best in Show” kategória győztese, azaz a rendezvény legkülönlegesebb autója, a Porsche 917 KH lett, ami 1970-ben nyert Le Mans-ban.

Egy ilyen kivételes mezőnyben nem volt egyszerű dolga a német autónak, de végül őt hozták ki győztesnek. A külső burkolat alatt egy 4,5 literes, 580 lóerős, V12-es lapul, ami a legelső olyan Porsche volt, amely győzni tudott a francia hosszútávú verseny történetében. Ma ez a szám már 19, amiben benne van egy olyan diadal is, amikor gyakorlatilag az első három helyet ők foglalták el. Azokban az években olyan nevek voltak a csapat berkein belül, mint a Red Bull háza tájáról jól ismert Helmut Marko vagy Jacky Ickx.

A rendezvény egy nagyon jó platform arra, hogy az emberek megismerjék ezeket a kiváló, történelmi autókat és bepillantást nyerjenek abba, hogy hol tart a technológia és ehhez képest hol tartott például az 1970-es években, amikor ezt a Porsche 417 KH-t először gurították ki az aszfaltra.