2019. július 30. | 13:24

Az Ateliers Diva egy klasszikus Porsche 911 szénszálas karosszériával és vaskos árcédulával.

A Franciaországban tevékenykedő Crubilé Sport nem akármilyen műhely. Az apa-fia páros által irányított családi vállalkozás különleges Porschék átépítésére szakosodott. Általában versenygépeket készítenek, de legújabb alkotásuk egészen más, egy igazi mestermunka. Az Ateliers Diva a lemezek alatt egy 964-es kódú 911-es, de kívülről a legelső 911-es Porsche (kódszám: 912). Ráadásul a teljes karosszéria szénszálból készült kézzel, azaz nem arról van szó, hogy a veteránt építik a modernebb technika köré.


Az ötlet onnan jött, hogy szerettek volna egy technikailag fejlettebb, ugyanakkor kívülről klasszikus Porschét építeni, ami ráadásul megállja a helyét versenypályán is. A szakemberek vállalják bármilyen 964-es átépítését, legyen az hátsókerék-hajtású vagy összkerekes kivitel. Ezután teljesen lecsupaszítják az autót és megépítik az ős 911 karosszériáját köré. Miután az újabb modell szélesebb, mint az eredeti klasszikus, ezért a kész modell 3 centivel növekedett széltében.


A karosszéria abból a szénszál-kompozit anyagból készül, mint amit a versenytechnikában is alkalmaznak, összetétele állítólag megegyezik a F1-es autókéval. Az autó motorja nem a 964-ből származik, helyette egy vadonatúj, 4,2 literes 180 fokos hengerszögű hathengeres Boxer erőforrást használnak, amit teljes egészében versenypályára terveztek. 400 lóereje bizonyára több, mint elegendő, mert mindössze egy 1 110 kg-os autót kell mozgatnia. Konkrét menetteljesítményről azonban nincsenek információk.


 

A belső kialakítása is hű marad az eredeti Porsche 911-eshez azzal a különbséggel, hogy a felhasznált anyagok színe és minősége teljes egészében a megrendelő kénye kedve szerint alakítható. A szénszálas klasszikus 3 féle kivitelben fog készülni: targa, kupé és szafari. A műhely elképzelései szerint 25 darab mindegyikből. Egy autó megépítése kerek egy évet vesz majd igénybe és áruk 145 és 180 millió forint között lesz. Az Ateliers Diva várhatóan a milliomos autóbolondok gyűjteményeit fogja majd gazdagítani.

A videón az eredeti klasszikus Porsche 911-est láthatod, amikor még elég volt az 1,6 literes 4 hengeres motor 90 lóereje a mókához: