A nagy megújulás alatt álló Közlekedési Múzeum idén is szervez Mozgó múzeum címmel programsorozatot, amely a tavalyi nagy sikerre való tekintettel ezúttal még többek által látogatható és még színesebb lesz.
Egy 1971-es Ikarus 311 állt ma délelőtt a Városligeti Műjégpálya főbejárata előtt. Leginkább azért itt, mert a buszt birtokló Közlekedési Múzeum nem rendelkezik még állandó épülettel, így a sokak számára könnyen megközelíthető Hősök tere bizonyult megfelelő helyszínnek.
Már csak azért is ide szervezték a múzeum munkatársai a találkozót, mert az idén újra induló nosztalgiajáratok is innen startolnak majd. A Közlekedési Múzeum főigazgatója, dr. Schneller Domonkos a sajtótájékoztatón ismertette az idei szezon terveit.
Kiemelte, hogy addig, amíg nem rendelkeznek állandó saját kiállítással és épület(ekk)el, arra törekszenek, hogy ők vigyék el az értékeket az érdeklődőknek. Ennek egy része a Mozgó múzeum, amely az Ikarus márkáról, a kor típusairól és persze a korszak történetéről igyekszik átadni az információkat és a tudást minél szélesebb körben.
Már tavaly is készültek ilyen programmal, de akkor alábecsülték az érdeklődést: már 4 nap alatt elfogyott az összes elérhető jegy. Így idén egy helyett két járattal készülnek, az egyik a mai napon sajtóbemutatón kipróbált Ikarus 311-es, míg a másik az 1973-ban készült „Faros”, a 66-os.
A legfontosabb, hogy a járatokra jegyet váltók élvezzék a programot, így tanítási időszakban csak szombaton és vasárnap, a délutáni és esti órákban indulnak, míg iskolaszünetben naponta és kétnaponta 2-2 alkalommal, egészen január végéig. Az időpontokra azért figyeltek különösen a múzeum munkatársai, hogy ne a dugóban álló múzeum legyen a buszokból.
A körülbelül 50-60 perces nosztalgiaút a Hősök teréről a Várkert Bazárig tart, majd visszatérnek a kiindulási helyére. A programok között „zenélő busz” (fellép például gyerek kórus, gitárosok, klarinét kvartett) is szerepel kissé magasabb összegű jegy ellenében. Az igazgató fontosnak tartotta kiemelni, hogy nem menet-, hanem múzeumjegyről van szó, az élménynek csak egy része a haladás.
A sajtótájékoztatón egy rövid körön ismerhettük meg a ’70-es évek közösségi közlekedésének komfortját a fotókon látható 311-es fedélzetén. Ez a busz maga Gyöngyösről származik, tsz-buszként használták munkások szállítására ’82-ig, összesen 36 férőhellyel rendelkezik. A típus azért is fontos, mert lényegében ez mentette meg anno Budapest tömegközlekedését.
A főigazgató bízik benne, hogy idén elég járatot tudnak indítani. A jegyek már megvásárolhatók, a Közlekedési Múzeum honlapján többféle díjkategóriában.