A moszkvai AZLK 44 évvel ezelőtt mutatta be ezt a típust.
Roman Priadko ukrán dizájner megtervezte a Moszkvics 2140-es modern köntösbe öltöztetett változatát. A szocialista időkben ugyan viszonylag kevés 2140-es érkezett Magyarországra, ennek ellenére is erős nosztalgiafaktorral bír ez a típus idehaza.
A Moszkvics 2140 első példányai 44 évvel ezelőtt, 1976-ban gurultak ki az orosz (akkor még szovjet) autógyárakból. A modellt 1988-ig gyártották, utána már a 2141 típusjelzésű Alekóra koncentrált a Lada riválisa, a moszkvai AZLK (Lenin Komszomol Autógyár).
A 2140-es Moszkvics meghajtásáról egy másfél literes, 75 lóerős motor gondoskodott, a futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul hosszanti laprugós merevhidas volt. Az autót négyfokozatú kézi váltóval szerelték az oroszok/szovjetek, elöl tárcsafékek, hátul pedig dobfékek voltak.
A modellt 1977-ben kezdték forgalmazni Magyarországon, de eleinte annyira mérsékelt volt az érdeklődés iránta, hogy előjegyzés és várakozás nélkül haza lehetett vinni, ami akkoriban hatalmas durranásnak számított. A Zsigulik sokkal népszerűbbnek számítottak.
Azt viszont el kell ismerni, hogy a modern dizájnt kapó Moszkvics 2140 elég pöpecül néz ki, Priadko még az újragondolt szociautó belsejét is teljesen felfrissítette (mindez ugyanúgy igaz a sportosabb dizájnban tetszelgő Moszkvicsra is). Ennyi elég is volt a szócséplésből, jöjjenek a képek!