A McLaren F1 utódának számít majd, szintén három ülés lesz benne, mint elődjében, de azon kívül szinte mindenben új!
A McLaren nem éppen egy olyan autógyártó, amelyik azzal szenvedne, hogy hogyan adja el az autóit. Ha azt szeretnéd, hogy először lásd is azt a sportautót, amit megvennél, hát el kell keserítselek:
elkéstél.
Merthogy a korábban csak versenyekre gyártó speciális gyártó, amióta ráállt az utcai autók gyártására is az elmúlt két évtizedben olyan imidzset sikerült kivívnia az autógyártók között, hogy elég bejelenteniük, hogy egy új modell gyártásába fognak és már tolonganak is az emberek az autóikért. Hogy még a bemutató előtt elfogyjanak. Egytől. Egyig.
Úgyhogy az október 26-ai McLaren Speedtail bemutatóra, ha nem vásároltad meg előre, azt teheted, mint bármelyik másik földi halandó: mehetsz nyálat csorgatni.
Ott voltam a Genfi Autószalonon, amikor bemutatták a McLaren Sennát és hidd el, még ez a nyálcsorgatás se olyan rossz dolog. Amikor ott állsz a technológia, a precizitás és a hatalmas teljesítmény földi megtestesítője előtt, az egy leírhatatlan érzés. Már csak be kéne egybe ülni.
A szóban forgó Speedtailről eddig csak rebesgetni lehetett, de a McLaren bejelentette, hogy brutális, 1000 lóerős teljesítményre lesz képes a hibrid csoda. A McLaren F1 leszármazottjának tervezik, amire utal a különleges F1-es üléselrendezés is:
- 1 ülés elöl
- 2 ülés hátul az utasoknak
Az F1 380 km/h-s végsebességét simán túlszárnyalja majd, de hogy mennyivel, azt csak a hó végén tartott bemutatón árulják majd el. Ha valamihez, a mézesmadzag belengetéséhez igazán értenek a McLarennél.
Egy ilyen nagyon drága és ultraritka autónál szinte természetes, hogy teljesen személyre szabhatod, ebben a McLaren Special Operation lesz a vevők segítségére. Az autó külsejét mindenesetre már most futurisztikusra írják le a gyártónál.
Hogy mi fogja hajtani, az egyelőre jó kérdés, bár a tippek szerint a 720S-ben is már bevált duplaturbós 4.0 literes V8 fog a Speedtailben is szolgálatot teljesíteni. Csak éppen még jobban kihegyezve, teljesítményre hangolva.
Még egy közös vonás az F1-gyel, hogy alig 106 darabot gyártanak majd belőle, akárcsak az elődből. És darabonként potom 2 millió 100 ezer angol fontot kértek el, ami átszámolva durván 780 millió forint. Igazából a hülyének is megéri, mert ez egy olyan autó, aminek csak felfelé fog menni az ára. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy 5-10 év múlva mennyit akarnak majd elkérni értük. De ahhoz mondjuk el kéne jutni odáig, hogy egyáltalán gyártani kezdjék, ami 2019 év végénél hamarabb nem fog megvalósulni.
Hát akkor… elkezdek spórolni a következő McLarenre.