2019. december 18. | 12:02

Az ünnepi prototípus S2000 bemutatója a 2020-as Tokiói Autószalonon várható.

A Honda hivatalos járműkiegészítő gyártó részlege a Honda Acces bejelentette, hogy részt vesz a 2020-as japán autószalonon, ami január 10 és 12 között kerül megrendezésre. Olyan párosítással érkeznek, ami egészen biztosan megdobogtatja a rajongók szívét, ugyanis két híres klasszikussal teszik színesebbé a kiállítást.

Bizonyára nem csak a megrögzött Honda fanatikusok körében ismert a nagy sikert arató Honda S2000 és az első generációs Civic széria Type R változata a GF-EK9. A márka egyetlen igazi hátsókerekes autója az S2000 első szériájában ordító kétliteres szívó négyhengeres, az F20C motor 237 lovat tudott, bár a japán belpiacos változatból 247 lóerőt is ki tudtak préselni 8300-as fordulaton. Az 1250 kilogrammos roadster nagyon jó menettulajdonságokkal rendelkezett, sajnos azonban csak két generációt élt meg a 1999-től 2009-ig tartó gyártási ciklusban.

A két évtizede megjelent első S2000 emlékére készített verzióról sok minden még nem derült ki, de változtatások az ügyfelek visszajelzései alapján készültek. A Honda által kiadott kép alapján látszik, hogy átszabták a hűtőmaszkot, amivel lényegesen agresszívabb megjelenésű lett, a fényszórók, az ablakkeret és a tükrök pedig feketék lettek. Az alapvetően szerintem igazán időtálló forma, egy kis hozzáértéssel egészen új autós külsőt kölcsönözhet majd az öreg roadsternek. Természetesen az új külső elemek külön megvásárolhatók lesznek majd.

Az EK Civic vagyis a 6. generációra épülő, első generációs Type R (EK9) tipikusan egy olyan japán gyártású autó volt, amit sokak nagy bánatára inkább megtartottak maguknak szigetlakók. A 3 ajtós hatchback kicsit nyom többet, mint egy tonna, benne pedig egy mesterien hegyezett 1,6 literes négyhengeres duruzsol. A szívó motor kiemelkedő 182 lóerőt tud, igaz nem egy nyomaték király a benne rejlő 160 Nm-rel. Biztos hallottál üvöltő Hondával cirkáló jaszkarikat az utakon. Nem véletlen, hogy rendesen leforgatják őket, hiszen ezek a motorok kifejezetten magas fordulatszámtartományon adják le teljesítményüket. A Type R 8200-nál engedi vágtába mind a 182 lovat, a maximális nyomatékot pedig 7500-as tartomány körül szedi össze. Igazi ikon a benzinvérűek körében, nem csoda, hogy reflektorfénybe került az S2000 mellett.

Az S2000 mellett újra debütál az első generációs Type R-ből modernizált Civic Cyber Night Japan Cruiser 2020. Nos, azt hiszem a név és a hozzátartozó kép mellé nem kell nagyon magyarázni, hogy a tervezők a 80-as évek videójáték lázában kezdtek öntudatra ébredni. Az gyártó olyan változtatásokat eszközölt a karosszérián, amivel kifejezetten napjaink fiataljainak ízlését tükrözi. Morcosított első lökhárító, modern lámpa, látványosan nagy felniszett és egy jó nagy spoiler is lett a hátulján. Nyilván ezek a kiegészítők is megvásárolhatók lesznek a Honda Access jóvoltából.

Várom a képeket a valódi prototípusokról, de vajon lesz itthon olyan Honda tulaj, aki megveszi majd a kiegészítőket a sajátjára?