20 ezer ember háborog az új M0-ás elkerülő szakaszok miatt

Közzétéve:
2019-02-19, 12:00

Jogosan hangos Tinnye és Álomvölgy lakossága?

Már mi is beszámoltunk nektek az M0-ás be(nem)fejezését illetően az aktuális álláspontokról, hogy mire lehet számítani és mire nem. Ha lemaradtál volna az ezzel kapcsolatos cikkről, semmi probléma, nem csak Te kapcsoltál némi csúszással hanem Tinnye, Álomvölgy, és érintőlegesen Pilisvörösvár és Piliscsaba lakosai is. Na de miért is a felháborodás? A jelenleg elfogadott tervezet szerint ugyanis, a Nyugati M0 szakasz helyett elkerülő utak épülnek majd.

Az M100-as Esztergom és az M1-es autópálya között helyezkedne el, a 10-es utat kiváltó M10-es pedig Kesztölc és Budapest között húzódna. Tehát a kör helyett, valójában egy zsákot zárnának be. Ezek még mindig nem közvetlenül Tinnye és Álomvölgy mellett haladnak el, viszont sok, a térségben élő embernek 100%-os biztossággal fogják javasolni a GPS applikációk, hogy az említett települések mellett vagy éppen azon keresztül rövidítsenek.

A szóban forgó szakaszok mellett még megépülhet az M0-ás északi szakasza is Szentendre és az M10-es út között. Ezzel megoldódna az ezen a szakaszon keletről nyugatra, vagy nyugatról keletre haladók problémája, és nem lenne szükség dél felé megkerülni egész Budapestet, ami egyébként egy nevetségesen nagy plusz km és benzin többlet, arról nem beszélve, hogy a városban zajló állandó lezárások, és kialakuló dugók miatt, valamint az M0-ás „prémium” útminősége miatt még egy roppant kellemetlen élmény is. Sokan vannak a városi dugók miatt, és szétesik az autód. Ha esetleg nem járnál arra, ezzel a két tényezővel számolj-éjjel nappal egész nyugodtan.

M0 szakasz

Jogos-e a felháborodás az M10 és az M100 autóutaknak köszönhető terheltség miatt?

Most, hogy röviden áttekintettem mégis mik a kilátások pontosan, rátérhetek cikkem fő kérdésére, mi szerint jogos és indokolt-e a felháborodás. Egészen biztos vagyok benne, hogy erre az irományra kapok majd hideget és meleget is egyaránt, de úgy döntöttem annyi baj legyen. Szerintem nem jogos. Szerintem mindenki, aki autóktól mentesen szeretne élni költözzön el a főváros és egy nagyváros vonzáskörzetéből. 2019-ben majdhogynem annyi autó van az utakon, mint gyalogos, mindenki szereti, hogy kényelmes, hogy nem köt időhöz, hogy eljuthatsz vele bármikor egészen távolra is.

Különösképpen igaz ez a nagyvárosok térségére, ahol mindenki rohan, egyfolytában dolga van és vég nélkül történnek a dolgok. Én is külkerületi gyerek vagyok, nem szeretem a belvárosi tömegnyomort, de autózni szeretek. BKV-val közlekedni meg annyira nem, hogy előbb viszek hidegélelmet magammal a kocsiban, mint hogy felszálljak egy buszra, ahol 1 perc múlva köhögi tele a fejem valaki, ahol meglöknek, ahol bámulnak, ahol kényszerülten hallgatom végig Gizi néni aranyhalának az uszonyfájását, és hogy két barilekvár megbuggyant a nagy melegben. Nem érdekel. Ami nyilván az én egyéni szociális problémám. Tehát az én dolgom, hogy olyan életkörülményeket teremtsek magamnak, amely számomra optimális.

Minden Budapest környéki lakos imádja, hogy csak egy rövid autóút és már minden IS van. Fodrász, étterem, mozi színház, laser tag, gokart, állatkert, játszóház orvos, és amit csak eltudsz képzelni. Kényelmes nem? Hát akkor jó reggelt kívánok! Amikor beülnek az autóba, meg fel a buszra, meg a vonatra, meg bármilyen közlekedési eszközre, akkor azokat az autóutakat használják, Ők is. Nem csak a sok nagy gonosz politikus bácsi, aki galád módon utat mer építeni az Ő lakóhelyének közelébe.

Véleményem szerint az „élni és élni hagyni” elv ismét jó mélyre lett nyomva egy kukába, és csak azt látják a helyiek, hogy ezentúl nagy lesz a forgalom és kétszer is körbe kell nézni mielőtt átmennek az úton. Nos, ha valakit ez ennyire zavar, akkor tényleg nem való neki a városi és városközeli életvitel 2019-ben.

Még akkor sem, ha 20 000 ember tiltakozik ez ellen éppen. El lehet költözni Beregezencebencepusztára és más egyéb istenháta mögötti helyekre, ott majd nem lesznek autók meg forgalom. Természetesen előjön, hogy de ott nincs munka, nem lehet gyereket nevelni, és hogy nem történik semmi. És ez így ahogy van teljesen igaz is. De lázadni Magyarországon mert végre történik valami, ami a forgalom optimálisabbá tételének jegyében zajlik az egy vicc.

Ha egyszer lesz olyan, hogy minden út járható, és minden optimálisan van megoldva még akkor is egyre több autó lesz, és egyre inkább lesz élénk forgalom mindenhol. Egyszerűen erre tart a világ. Ami jelzem folyamatosan változik és fejlődik, így mindenkinek két választása marad. Elfogadni, hogy 10 emberből 8 autóval jár, vagy elköltözni egy olyan helyre, ahol 10 emberből 8-nak nincs autója. Léteznek még ilyen helyek.

Csak hogy egy picit számokban is gondolkodjak, adott 20 000 ember egy régióban, akiknek nem tetszik, hogy nő a forgalom. Ezzel szemben, ha csak Budapest lakosságát nézzük, adott 2 millió másik ember, akinek viszont nagyban megkönnyítené az életét, és megkímélné a zsebét is, ha ezek az útszakaszok is megépülnének. Mint ahogy az M0-ás már létező szakaszai is nagyban megkönnyítik sok-sok ember életét mindennap. Lehet, hogy én vagyok defektes, de nem látom mitől kérdéses, hogy merre dőljön a mérleg.

Tehát akkor M0 északi szakasz, M10, M100, a közvélemény pedig úgy sem számít túl sokat

Így a cikkem végén szeretném tisztázni, hogy semmi szent és sérthetetlen nem szerepel ebben az írásban az aktuális kormányrendeletet kivéve. Teljes mértékben az én saját véleményemen és látásmódomon alapul. Egyet nem érteni vele pedig természetesen bármikor lehet. Összegzésül úgy gondolom, hogy amikor ilyen társadalmi magasságokban kell döntést hozni, úgyis mindig lesz egy 10%, akiknek ez valamiért nagyon nem tetszik.

Szomorú, de a magyar emberek között sokan nem szeretnek fejlődni és kilépni a megszokott dolgokból, amikor pedig rájuk kényszeríti a világ a változást, fel vannak háborodva. Úgy érzem jelenleg is ez zajlik az említett térségekben. Bár abban egyet kell értsek, hogy a legoptimálisabb az lenne, ha magát a körgyűrűt fejeznék be kör alakban. De mint ahogy azt láthatod Te is, ez még nem mostanában fog bekövetkezni. Meg kellene érteni, hogy az M10 és az M100, valamint az M0 északi szakasza igenis terhet fog levenni Budapestről és térségéről, még ha ez helyenként nem is igaz, összességében egy új út sosem lehet káros. Szerintem.

Forrás:

További autós hírek

A paksi rendőrök a 6-os főút 87-es kilométerszelvényénél ellenőrizték a pótkocsis gépkocsikat és néhány óra alatt több túlsúlyos járműszerelvény vezetőjével szemben is intézkedtek....

Egyre több városi terepjárót, SUV-t, crossovert láthatunk a világ szinte minden tájékán, nincs ez másképp hazai utakon sem. A kategóriának egy ideje hatalmas...

Ahogy azt korábban megírtuk megsérült egy idős asszony a 150-es buszon Budapesten, miután a részeg sofőr minden ok nélkül vészfékezett az egyik megállóban....

Olvasónk a következő sorokat küldte a felvételhez: “Az eset Székesfehérváron történt. Tökéletes példa arra, hogyan NE neveljük a gyerekeinket! Az, hogy a kissrác...

A Tolna Megyei Rendőr-főkapitányság Paksi Autópálya Alosztály rendőrei 2019. október 16-án a délelőtti órákban az M6-os autópálya lehajtójánál – Paks térségében – ellenőriztek...

Kapcsolódó írások

Újabb forgalmi változás az M0-án
2018. szeptember 14.
Újabb átalakítás várható az M0-ás déli részén. A forgalmat akarják gyorsítani, amihez változtatni kell, a munkálatok során 1-1 sávban fog haladni a közlekedés.
M0-ás autópálya felújítás
2019. május 09.
Az M5-ös autópálya és a 4-es főút közti szakasz lesz felújítva
Ideges sofőr
2018. november 05.
A felújítási munkálatok a nyár elmúltával sem állnak meg, továbbra is rengeteg helyen találkozhatsz lezárásokkal és korlátozásokkal
2019. január 07.
Az M0-s befejezése hosszú évek óta terítéken van, most azonban megoldódni látszik a probléma, csak egy kicsit másképp