Az XP-2 apró változtatásokat kapott csak, ráadásul attól, aki a McLaren F1-et is tervezte
A brit start-up vállalkozás bejelentette, hogy a korábbi Lotus vezető dizájnere, Peter Stevens pár változtatást eszközölt a D-1 teljesen elektromos szuperautójukon.
Stevens hatalmas név a szakmában, ő alkotta a McLaren F1 és a Jaguar XJR-15 formavilágát is. A D-1 elvileg kicsi, de hangsúlyos változtatást kapott, így a már kiérdemelte az XP-2 változat nevet. Az autó súlya 1750 kg lesz várhatóan, a Dendrobium azt mondja a teljesen szénszálas elemekből épülő autójára, hogy teljesen új élményt fog megmutatni a szupersportautó-tulajdonosoknak.
„A kis változtatásaim, amik létrehozták az XP-2-t az autó körüli légmozgás javításán alapszanak, valamint kiemelik a drámai külsejét ennek a kivételes szuperautónak” - mondta Stevens.
Az XP-2 megtartotta a D-1 főbb vonásait, vagyis a széles csatornákat, a kétüléses belteret, a szárnyakat, amik az aerodinamikát hivatottak javítani. Ehhez még beszáll egy hátsó diffúzor is, hogy a leszorítóerő a lehető legnagyobb legyen.
A D-1 tanulmányautót még 2018-ban mutatták be, 320 km/h-s végsebességet terveznek neki, valamint hogy a 0-100 km/h-s gyorsulást 2,7 másodperc alatt teljesítse. Egyelőre túl sok konkrét információt nem lehet tudni róla, azt várják a szakemberek, hogy négykerék-meghajtással fog rendelkezni és három elektromos motor fogja hajtani, őrületes 2000 Nm-es nyomatékot generálva (ezzel még a Rimac szuperautóját is maguk mögé utasítják).
Bár a Brexit miatt sokan aggódnak – a Honda ki is jelentette, hogy beszünteti az angliai gyártást – , a Dendrobium elkötelezett amellett, hogy Nagy-Britanniában gyártsák majd a teljesen elektromos szuperautót.