2019. május 27. | 13:54

Az első helyet természetesen egy Ferrari V8 uralja    

Minden évben kiosztásra kerül az International Engine of the Year magasrangú díj az autógyártók között, nem volt ez másképpen 2019-ben sem. Ahogy azt 2018-ban, 2017-ben, és 2016-ban tette, úgy 2019-ben is a Ferrari V elrendezésű, 8 hengeres, 3,9 literes biturbós benzinhajtóműve vitte el a pálmát a neves versenyen. Mögötte szorosan a Jaguar I-Pace áll, 400 lóerős elektromotorjával.

Az első helyen trónoló Ferrari motor 600 köbcentiméterrel karcsúbb, mint elődje volt a 458 Italiában, azonban teljesítményre simán odaveri az ősét. 670 lóerő mellé 760Nm-es nyomaték társul, melynek fogyasztása 11,2 liter 100 km megtétele alatt, amit én elég nehezen hiszek el, sőt nagyvalószínűséggel produkálni sem tudnék ennyire alacsony értéket, inkább verné a 20-25-öt de ha Maranellóban ezt írják akkor ezt írják.

A 425 pontot birtokló Ferrari után a Jaguar I-Pace lett, amely egyébként megnyerte a 2019 Év Autója címet. A plusz poén a történetben, hogy az I-Pace bizony egy elektromos hajtóművel utasította maga mögé a Ferrari kivételével az összes többi lehetséges indulót, 328 ponttal végzett a második helyen. Az angol gyártmányú SUV 400 lóerőt tudhat magáénak, ami egy 696 Nm-es nyomatékkal párosul, EPA-hatótávolsága pedig 377 km egy töltéssel.

A harmadik helyre nem kisebb gyártót parancsolt maga mögé az I-Pace mint a Mercedes-AMG 4,0 literes biturbós V8-as erőforrását, amely számos AMG modellben helyet kapott. A dobogó harmadik fokához 280 pontot gyűjtött ez a belsőégésű turbós vadállat szív, mégsem volt elég a feljebb jutáshoz. Talán a kibocsájtási értékek vagy a tartósság nem volt megfelelő?