A Stellantis újabb lépéssel távolodik a belső égésű motoroktól.
Nagyjából egy évvel ezelőtt, a Fiat Chrysler Automobiles és a francia PSA-csoport egyesüléséből létrejött a világ negyedik legnagyobb autós vállalata, a több, mint egytucat márkát tömörítő Stellantis. A konszern az azóta eltelt időben fontos lépéseket tett a tisztán elektromos jövő felé vezető úton.
A DS Automobiles és a Peugeot átalakulása után egy újabb bejelentés látott napvilágot. 2025-ben érkezhet a Chrysler első villanymeghajtású járműve, a legendás márka pedig 2028-ra tisztán elektromossá válik majd. A Stellantis a Las Vegasban rendezett CES technológia rendezvényen mutatja be a Chrysler Airflow elektromos crossover koncepcióját. A vállalat elképzelései alapján, a magas digitális felszereltségnek köszönhetően a járműben utazók akár videókonferenciákhoz is csatlakozhatnak majd.
The @Chrysler Airflow Concept, shown today at #CES2022, gives a glimpse into the brand’s future. The leading-edge drive-system technology will power the brand to its first battery-electric vehicle by 2025 and a full battery-electric portfolio by 2028: https://t.co/UmLZT04J7d pic.twitter.com/chNsBYoJ8s
— Stellantis North America (@StellantisNA) January 5, 2022
Az Airflow-ban 3-as szintű önvezető rendszer is lesz, melyet a BMW-vel közösen fejlesztettek ki. A crossovert 563 és 645 kilométeres hatótávval tervezik piacra dobni.
„Ez a koncepció egyértelműen képviseli azt az irányt, melyet a jövőben képviselni szeretnénk. Kecses és dinamikus elektromos járművet akarunk a piacra dobni, hiszen a megfelelő hatótávolság eléréséhez az aerodinamikai tényezőket is tökéletesítenünk kell. Mindezt ízléses és érdekes köntösben szeretnénk a vásárlóink elé tárni” – nyilatkozta Christine Feuell, a Chrysler vezérigazgatója az Automotive News weboldalnak.
Az Airflow koncepció megalkotásában a Pacifica plug-in hibrid fejlesztése során begyűjtött tapasztalatokat is hasznosíthatták a mérnökök, ám a Chrysler elektromos jövőjének biztosításához a Stellantis szakértelme is szükséges. tanulmányt és a Chrysler elektromos jövőjét a Pacifica Hybrid plug-in hibrid minibusz fejlesztése során szerzett tapasztalatokra építik a mérnökök, ennél azonban jóval fontosabb a Stellantis szakértelme az elektromobilitásban.
Az autó az STLA Brain rugalmas, távolról frissíthető szoftverrendszerrel javítja a felhasználói élményt. Erre épül az STLA Smart Cockpit rendszer is, mely mesterséges intelligenciával működő alkalmazásokat telepít a jármű vezérlésébe.