2020. szeptember 14. | 12:20

Két új villanyautó-platformmal készül a Peugeot 2025-re.

A Peugeot azt tervezi, hogy 2023-ra forgalomba kerülnek az első olyan kompakt és középkategóriás modellek, melyek már a gyártó eVMP elektromos platformot hasznosítják. A 2013-ban bemutatott EMP2-es padlólemezt eleve úgy tervezték, hogy alkalmas legyen részben vagy teljesen elektromos hajtásláncok befogadására -  a második generációs 3008 crossover és 508 szedán, valamint kombi kivitele hálózatról tölthető hibrid megoldással jelenzkezett, a Peugeot Expert/Traveller 2020-ban kapott, a Partner/Rifter jövőre kap tisztán elektromos hajtásláncot.

Az említett modellek mindegyike modellciklusuk második felében jár, a következő öt év során többségük új generációja már az eVMP-platformra épül majd, az első villamosított modell 2023-ban léphet színre. Az eVMP-platform – a tervezett két, 100%-ban villamosított architektúra közül az első – alsó-középkategóriás és középkategóriás személyautók, illetve szabadidő-járművek alapjául szolgál majd. Ez azt jelenti, hogy a belső égésű motor önmagában egyik típusban sem kap majd helyet, a moduláris platform többféle motorteljesítményt, változatos hatótávolságot és első- vagy összkerékhajtást tesz lehetővé.

Az elektromosenergia-tárolók gyors ütemű fejlődése miatt nehéz megmondani, hogy milyen energiasűrűséggel bírnak majd az akkumulátorok, ám a gyártó a WLTP norma szerint 650 kilométeres tisztán elektromos hatótávot jósol ezen modelleknél. Az új eVMP-padlólemezen akár 163,75 kWh kapacitású akkumulátor is elférne, ehhez a padló alatti teljes teret hasznosítja a konstrukció.

Az eVMP mellett a Peugeot egy másik, hasonló konfigurációjú, 100 százalékban villamosított padlólemez bevezetését is tervezi, vélhetően annak a CMP architektúrának lesz az emissziómentes közlekedésre alkalmas utódja, amelyre a vadonatúj Peugeot 208 kisautó és Peugeot 2008 városi crossover épülnek.

Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken tekintheted meg.