2019. december 20. | 13:44

A Peugeot 508 SW kétségtelenül dögös, hétköznapi autónak tökéletes jármű minden furcsaságával együtt.

Derült égből villámcsapásként érkezett a Peugeot 508 második generációja, ami az előd formatervével teljes mértékben szakított. Egyértelműen a dizájn az 508-as erőssége, hiszen a PSA csoporton belül megszokott kényelmi- és vezetéstámogatókkal, motorokkal érkezik, tehát nagy meglepetésekkel nem örvendezteti meg az autóiparban jártas egyéneket. Kíváncsi voltam már erre az autóra, hiszen, ha valaki kést szorítana a torkomhoz és azt mondaná, hogy most egy új Peugeotot kell vásárolnod, akkor ezt a középkategóriás kombit választanám a kétliteres BlueHDi motorral.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Peugeot 508 SW – szelíd oroszlán

A Peugeot 508 az EMP2-es padlólemezen többek között a 3008, 5008, Opel Combo, C4 Spacetorurerrel osztozik. Mint már említettem, az elődmodelltől teljes mértékben eltér minden elemében, 70 kilóval könnyebb, hat centivel alacsonyabb és három centivel rövidebb a kombi kivitel, a szedán 508-ashoz képest pedig négy centiméterrel hosszabb és valamivel magasabb. Ha az összképet vizsgálom, tényleg ütős a termék: lapos, hosszan elnyúló kasztni, a morcos tekintethez nagyban hozzájárulnak a szemfogakra hasonlító, 420 000 forint felárért kérhető adaptív LED- fényszóró LED-csíkjai, amik csak a GT vagy GT Line kivitelben világítanak, Active és Allure felszereltségben króm betéteket kapunk.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Az autó oldalán a GT Line badge, hátrafele vékonyodó és sötétedő ablakok, amik keretnélküliségükkel járulnak hozzá a sportos megjelenéshez. Az autó farába sem tudtam belekötni hiszen ízléses a hosszan elnyújtott Peugeot felirat, az egy egységet alkotó hátsó fényszóró, melyekben 3x4 macskakaparás jelzi az autó helyzetét.

Peugeot 508 SW – szokatlan, ízléses beltér

Az 508-as beltere mikor ránéz az ember megörül, hiszen végre valami izgalmasat lát. Amennyire izgalmas, annyi kompromisszumot is tartogat magában. A 12,3 colos kormány mögötti műszeregységet és központi kijelzőt minden új Citroen vagy DS modellből ismerhetjük már, egyedül a grafikai megoldásokon és betűtípusokon változtattak. A műszerfali kijelző kicsit lomha, klímapanel hiányában ott jelenik meg a szellőzés kezelője, silány kameraképet mutat, de ha egyszer bemelegszik akkor kellően gyors és minden modern igényt kielégít. A 460 000 forintos éjjellátó berendezés jelent nagy újdonságot a modell esetében, ami ügyesen szúrta ki és jelezte az úttest mellett sétáló gyalogosokat.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Az apró, mindkét végén lecsapott kormánykerék sem minden napi fogás, azonban az én ülésbeállításommal valahogy mindig belelógott a mögötte található kijelzőbe. Én az első pár méter után köszönnék is el a márkakereskedéstől, ha ilyet tapasztalnék a megvásárolni kívánt autóban. Ellenben városi környezetben és parkolásnál jól jön a kicsi kormány hiszen az autó alapvetően jót fordul, könnyű vele manőverezni, kicsit gokartos a feeling.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Az anyagok rendben vannak, nyilván ahogy haladunk lefele, úgy kezdenek el kellemetlenül kopogni. A helykínálat elöl és hátul is kielégítő, bár a hátsó traktusban a fejtér kisebb, mint a szedánban. A csomagtér 530 literes értéket mutat alaphelyzetben, lehajtott ülésekkel viszont 1780 literre bővíthető. A középkonzol a jobb térdemet inzultálta, a combtámasz elvesztette funkcióját azzal, hogy a sarkai le lettek csapva, így ahogy beterpesztek már nem támasztanak alulról, de legalább jól néznek ki. És amikor a letargia teljes terjedelmében megkörnyékezett: az autó mosása után az anyós oldali ajtó belső felén, a kapaszkodó tetején egyszerűen beszivárgott a víz. Direkt ellenőriztem, nem volt nyitva az ajtó, az ablak sem volt leengedve. Egy új autónál ennek nem szabadott volna megtörténnie.

Peugeot 508 SW – a gyengébb dízel is elég?

Ha ragaszkodunk a dízelhez, akkor az 508-ashoz választható az 1,5 literes, 150 lóerős dízel hatos manuális váltóval. A kétliteres turbódízel 160 és 177 lóerős változatokban kérhető, ezekhez és a 180, 225 lóerős 1,6 literes benzinesekhez is csak a nyolcfokozatú Aisin automata váltó kérhető. Tesztautónkban az erősebb, kerekítve 180 lóerős öngyulladós erőforrás zakatolt, egészen kulturált járással. Ahhoz, hogy tudja teljesíteni az Euro 6d normákat természetesen Adblue adalékkal és SCR-katalizátorral kínálják, és ami talán a legnagyobb előnye, hogy hozható vele a 6-7 literes fogyasztás, igaz városban azért a 8-hoz közelített ez az érték.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Erő híján nincs a termék, a 400 Nm már 2000-es fordulaton megérkezik, 8,4 másodperc alatt éri el a százat és 231 km/h a végsebessége. A 0,26-os légellenállási érték miatt autópályán sem hangos, abszolút ügyesen teszi a dolgát a váltó is, igaz, ha kicsit sportosabban közlekedtem vele szeretett késlekedni. A start&stop rendszer sokszor az idegeimre ment, hiszen már akkor leállította az autót mikor üresben kigurulás történt, így a megállás helyetti gázadásra nem tudott megfelelően reagálni, ezért nem is használtam többet a teszthét alatt.

Peugeot 508 SW – tud ez, ha nagyon akar

Vezethetőségben hozza a franciáktól megszokott kényelmes futást, nem himbálózik úgy, mint a modern Citroenek többsége. Elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztést találunk, de az egyes változatokhoz adaptív lengéscsillapítókat is lehet társítani. Comfortban érdemes használni, ilyenkor kellemes elegyet képez az elhanyagolt magyar utakon. Bár a futómű terén is tartogatott izgalmakat a közel 10 000 kilométert futott tesztautó, hiszen illetéktelen huppogásokkal és zörgéssel jelezte a legkisebb úthibákat is, sajnos nem volt alkalmam megemelni az autót, pedig szívesen alá néztem volna, így csak feltételezni tudtuk, hogy valamelyik stabpálca adta meg magát.

Peugeot 508 SW teszt alapjárat

Peugeot 508 SW ár és összegezve

Egyedi, karakteres autó az új Peugeot 508 az vitathatatlan. Ezzel a hajtáslánccal tényleg el is fogadnám, a vezethetőséggel sincs baj, kombi kivitelben 4 főnek bőven elegendő, csak ezek a furcsaságok ne volnának a beltérben. Nem is értem, biztosan tudnának minőséget produkálni összeszerelés terén a franciák, csak nem akarnak, hiszen megfizethető flottás, hétköznapi közlekedőedényeket szeretnének kínálni, amiben tényleg jók. Az SW GT line felszereltségben, a 180 lovas dízellel 13 100 000 forinttól indul, a legolcsóbb az Active, 1,5 literes dízellel 9 630 000 forinttól kihozható a szalonból, viszont az extrákkal megpakolt fullos kivitel elérheti a 14 690 000 forintot is.

Peugeot 508 SW GT Line 2.0 BlueHDi EAT8 (2019)

  • Lökettérfogat: 1997 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 177 LE 3750/perc
  • Max. forgatónyomaték: 400 Nm 2000/perc
  • Hossz./szél./mag.: 4778/1907/1403 mm
  • Tengelytáv: 2793 mm
  • Saját tömeg: 1535 kg
  • Városi fogyasztás: 5 l
  • Országúti fogyasztás: 3,9 l
  • Vegyes fogyasztás: 4,7 l
  • Tesztfogyasztás: 7,2 l
  • CO2 kibocsátás: 124 g/km
  • Gyári gyorsulás: 8,4 s
  • Végsebesség: 231 km/h