Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
A Classic Recreations műhelyének a Ford több modelljét is volt már szerencséje megbütykölni, legutóbb a Mustang Boss 429-es izomautót gondolták újra, közben ügyeltek arra, hogy az autentikus szépség eredeti értékeiből is megtartson egyet, s mást. Például a V8-at.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
A Boss 429 legelső debütálása óta csaknem 50 év telt el, az amerikai sportautó masszív motorházteteje alá egy 7,0 literes V8-as egységet helyeztek, melyet egy négyfokozatú manuális váltóval párosítottak. A mérnökök igyekeztek úgy megalkotni a járművet, hogy az minden tekintetben megfeleljen a NASCAR előírásainak. Az erőforrást illetően a cél az volt, hogy olyasmit fejlesszenek, mely képes felvenni a harcot a Chrysler által elnevezett, mára ikonikussá vált HEMI 426-os egységgel. A Fordnál döntöttek, így kapta meg végül a Boss 429 a Ford 385-ös, 7030 köbcentis motorját.
A 2018-ban készített, Classic Recreations-verzióban ugyanezt a motort használtálták stroker kit kiegészítéssel, mely változtatott a motor lökethosszán, így a hengerűrtartalom is igen igen megnőtt (8 423 cm3). A ritka sportautó értékén egyébként sokat dob, hogy limitált számban gyártották, nem sokkal több, mint 1 300 példány készült el belőle.
A nagy teljesítményű, felújított izomautót elsőként a 2018-as, Las Vegas-i SEMA Show-n engedték a nagyközönség szemei elé. Az eseményre a „Főnököt” vadító fekete színbe öltöztették, modern stílusú, méretes felniket pakoltak alá, a küllők közül pedig ki-kikacsintgatnak a piros színű Wilwood nyergek.
LED-es fényszórókkal, Centerforce DYAD kuplunggal és lendkerékkel, frissített szelepvezérlővel, modern üzemanyag-befecskendezéssel és motorvezérlő-rendszerrel, ja meg persze a nemkevés 815 lóerővel válhat teljessé a Boss 429-ről alkotott kép.
A CR műhelye átlagosan 4 hónapot szokott eltölteni az autók restaurálásával, illetve átalakításával, az alkatrészgyártástól kezdve egészen az utolsó simításokig. Az ilyen jellegű építmények ára talán mondanom sem kell, hogy korántsem alacsony, a Mustang Boss 429-ért például alaphangon 209 000 dollárt, azaz nagyjából 58 és fél millió forintot kell kipengetni.
A Classic Recreations 2018 áprilisában jelentette be, hogy megkapta engedélyét a Fordtól aziránt, hogy elkészítse többek közt az 1969-1970 közt gyártott Mustang Boss 302, valamint a szintén ’69 és ’70-es évjáratú Mustang Boss 429 és Mustang Mach 1 átalakított, mai, modern változatát.