2022. április 19. | 15:53

Az utasok kényeztetése az Urbansphere legfontosabb feladata.

A Skysphere és a Grandsphere után az Audi most az Urbansphere tanulmányt is bemutatta, amely a teljes önvezetést vetíti előre. A koncepció utastere igencsak tágas, amit a német autógyártó a hagyományos kezelőszervek elrejtésével képes elérni.

Audi Urbansphere tanulmány

Audi Urbansphere tanulmány

Az 5,51 méter hosszú, 2,01 méter széles és 1,78 méter magas Urbansphere belső tere nem a hagyományos elvek szerint épül fel, ezt már a 3,40 méteres tengelytávból sejteni lehet. A cél az utasok maximális kiszolgálása és kényelembe helyezése, a kocsi olyan mindennapi feladatokat is elintéz, amelyek túlmutatnak magán az utazáson - például megbeszéléseket, vacsorafoglalást vagy online vásárlást is lehet intézni az autóból.

Audi Urbansphere tanulmány

Audi Urbansphere tanulmány

Ajtónyitáskor az ülések kifelé fordulnak, így még könnyebbé válik a beszállás. Relax és Entertain üzemmódban a háttámla akár 60 fokban is dönthető, miközben a lábtámlák egyidejűleg kihúzhatók. A kormánykerék, a pedálok és a hagyományos műszerfal automatizált vezetés közben elrejthető, ami még inkább fokozza a tágasság érzetét, közölte az autógyártó.

Audi Urbansphere tanulmány
Amikor van kormánykerék...
Audi Urbansphere tanulmány
.... és amikor nincs

Az utastérben elhelyezett érzékelők letapogatják az embert, azok arcszkenneléssel és hangelemzéssel állapítják meg, hogy az utasok hogyan érzik magukat, az autó ez alapján személyre szabott javaslatokat kínál a relaxációhoz.

Audi Urbansphere tanulmány

Az orr-részt uraló hűtőrács elvesztette eredeti funkcióját, cserébe nagyon tud villogni a beépített mátrix LED-felületnek hála. A dinamikus fényhatásokkal az autó jelezni tud a többi közlekedőnek, így a közlekedésbiztonság jahívtásában is szerepet játszhat. Az Audi jelentése szerint a megvilágított felületeken megjelenő színek a forgalmi helyzethez, a környezethez vagy akár az utasok hangulatához is igazíthatók.

Audi Urbansphere tanulmány

Az Urbansphere a VW-csoport legújabb platformjára (PPE) épül, amit kifejezetten az akkumulátoros elektromos autókhoz fejlesztettek ki. A 24 colos kerekeken guruló tanulmány két villanymotorral rendelkezik, ezek együttesen 395 lóerőt (295 kilowatt) és 690 Nm nyomatékot adnak le. Ezt a városi közlekedés során nehéz maximálisan kihasználni, ennek ellenére ez a jármű is quattro összkerékhajtással van felszerelve. 

Audi Urbansphere tanulmány

A hajtásrendszer legfontosabb eleme a 800 voltos töltési technológia. Ez biztosítja, hogy a gyorstöltő állomásokon akár 270 kilowattal tölthető legyen az akkumulátor. Ennek eredményeként a több mint 120 kilowattóra kapacitású akkumulátor kevesebb mint 25 perc alatt 5-ről 80 százalékra tölthető fel. Teljesen feltöltött állapotban az Urbansphere hatótávja akár a 750 km-t is elérheti.

Képek forrása: Audi

Audi