2021. augusztus 11. | 18:02

További két koncepció várható, melyek a német gyártó jövőjét mutatják be.

Az Audi elkészítette egy olyan elegáns, alacsony építésű elektromos roadster koncepcióját, amely változó geometriájú tengelytávjának köszönhetően egy önvezető nagy túraautóként és sportautóként is használható.

Az Audi Sky Sphere – az első a három elektromos koncepció közül, amelyek a belső égésű motorok korszakát követő irányt jelölik ki a márka számára – a Concours d'Elegance rendezvényen lesz megtekinthető a kaliforniai Pebble Beach-en.

A másik kettő, Grand Sphere és Urban Sphere névre keresztelt koncepció lényege annak bemutatása, hogy a felhasználók hogyan lépnek kapcsolatba a 4-es szintű autonóm képességekkel rendelkező járművekkel, valamint hogyan kommunikálnak ezek a járművek a környezetükkel.

Hanrik Wenders, az Audi alelnöke szerint mindössze néhány másodpercet vesz igénybe, hogy a Sky Sphere „átalakuljon”, így lényegében olyan, mintha az autó két személyiséggel rendelkezne.

A sofőr egy gomb megnyomásával választhat a két vezetői élmény közül:

  • egy 4940 mm hosszú elektromos roadster csökkentett tengelytávval és hátsókerék-kormányzással, amely biztosítja, hogy a jármű méretei ellenére is rendkívül jól irányítható legyen.
  • egy 5190 mm hosszú, autonóm Grand Tourer, amely a kormánykereket és a pedálokat a műszerfal alá rejti, hogy maximalizálja az utasok számára rendelkezésre álló helyet.

A koncepcióban egy 80 kilowattórás akkumulátorcsomag található, valamint a hátsó tengelyhez csatlakoztatott egyetlen villanymotor, amely 465 lóerős teljesítmény és 750 newtonméter forgatónyomaték leadására képes.

A mindössze 1230 milliméter magas Sky Sphere robosztus orr-résszel és megemelt kerékjárati ívekkel rendelkezik, hogy elférjenek alattuk a 23 colos kerekek, amelyeken menet közben úgy terelik a levegőt, hogy hűtsék a regeneratív fékeket.

Az üveggel borított hűtőrács számos érzékelőt tartalmaz, amelyek egy napon lehetővé tennék a 4-es szintű autonómiát. Az utastérbe való bejutás megkönnyítése érdekében az ajtók hátrafelé nyílnak.

„Szeretnénk egy olyan élményt nyújtani, ami jóval túlmutat napjaink roadsterein. Az Audi Sky Sphere egy hatalmas lépés a jövőbe” – nyilatkozta Gael Bezyn, az Audi dizájnstúdiójának vezetője.

Az utasteret egy hatalmas, ajtótól ajtóig húzódó kijelző uralja, amelynek a vezető előtti része sport üzemmódban közelebb csúszik a sofőrhöz, hogy azt az érzetet keltse, mintha az ember egy versenyautó volánja mögött ülne.

Bár nem valószínű, hogy jelenlegi formájában a Sky Sphere valaha is eljut a sorozatgyártásig, bizonyos megoldások egészen biztosan meg fognak jelenni a jövő Audijaiban, árulta el Buzyn.

„A koncepció terve meghatározza a márka által a jövőben használni kívánt formanyelvet. Rendkívül elegáns és áramvonalas” – magyarázta a szakember.

Az Audi szerint a dizájnereknek világszerte el kellene gondolkodni azon a folyamaton, ahogy a sofőrökből fokozatosan az önvezető járművek felhasználói válnak, egyúttal az új technológiai vívmányok alapján újragondolni azt, hogy a jövő járműveinek hogyan is kellene kinéznie és működnie. Ennek a folyamatnak a végén a hagyományos autókból olyan eszközök válnak, ahol az utazás közbeni szórakoztatás és az élmény kerül előtérbe.