2019. szeptember 01. | 19:50

A klasszikus veteránautók mellett már hagyománnyá vált, hogy mindenféle elektromos autót is kiállítanak.

A kaliforniai Pebble Beach-et minden év augusztusában ellepik a különleges autók és rajongóik. Concours d'Elegance rendezvénysorozat keretében a terület sok száz klasszikus autó otthonává válik egy időre, ráadásul az utóbbi években már megszokott módon a legújabb és legkülönlegesebb elektromos autókat is elhozzák ide. Íme, az idei felhozatal legjava:

Bentley EXP 100 GT koncepcióautó

A patinás brit márka idén ünnepli 100. évfordulóját, melyet ezzel a gyönyörű és teljesen elektromos koncepcióautóval kívánnak méltó módon megünnepelni. A Bentley EXP 100 GT tanulmányautó  egy 5,8 méter hosszúságú túraautó, hajtásáról egy 1 500 Nm nyomaték leadására képes elektromotor gondoskodik, mellyel 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ás sebességre. Az akkumulátoraiban 700 km-nyi energia raktározódhat el, különlegessége, hogy 80% töltöttségi szintre 15 perc alatt felhozhatók. A koncepcióautót érdemes tanulmányozni, mert a márka jövőjét képviseli.

Pininfarina Battista

A Pininfarina Battista a 2019-es Genfi Autószalonon debütált és ha egyszer az utakon lesz (2020), akkor a világ legesleggyorsabb közúti forgalomban is használható elektromos sportautójává avanzsálódik. 1 900 lóerejét a mind a négy kerekénél elhelyezett villanymotor szolgáltatja. Mondom a szédítő adatokat: 100-ra kevesebb, mint 2 másodperc alatt gyorsul, a 300-at 12 másodperc alatt hagyja el a kilométeróra mutatója, a vége pedig 350-nél van. Mindezt 450 km-es hatótáv mellett és persze nem ingyen. A mindössze 150 példányban készülő szuperautó darabjáért több, mint 700 millió forintot kérnek.

Lotus Evija

A Lotus Evija semmiben sem marad le a Pininfarina sportkocsijától. Se gyorsulásban, se végsebességben, se különlegességben, se pedig árban. Sőt egy valamiben még le is körözi azt. A tervek szerint csak 130 példányban készülő szuperautó négy elektromotorjának összteljesítménye várhatóan kereken 2 000 lóerő lesz. Legalább lesz a Pininfarina Battistának ellenfele az utakon, bár kicsi az esélye, hogy a két ritkaság bármikor is összefusson. Komoly valószínűségszámítási műveleteim alapján azt mondanám, maximum egy gazdag gyűjtő garázsában vagy egy kiállításon van arra esély, hogy a két autó bármikor is találkozik.

Drako Motors GTE

Egy amerikai startup garázsában született meg ez a négyajtós felsőkategóriás elektromos szedán. Az autót szintén négy elektromotor együttes ereje mozgatja majd. Kapaszkodj meg, összteljesítményük 1 200 lóerő és 8 800 Nm. A családi autónak is tökéletesen alkalmas járműből 25 darabot terveznek legyártani, eladási áruk egyenként 365 000 000 Ft körül lesz. Kíváncsian várom, hogy hány gazdag amerikai lesz, aki mondjuk egy Tesla Model S helyett ilyet vásárol közel tízszeres árért.

Karma Revero GT

Ez a szintén négyajtós szedán kicsit kilóg a felsorolásból, mert nem tisztán elektromos, mint a többi, hanem egy hibrid autó. Tisztán villanymódban 130 kilométer megtételére képes, aztán ha kifogyott az elektronokból átválthat a BMW-től származó 1,5 literes 3 hengeres motorjára. Nem meglepő módon ez az erőforrás található a BMW i8-ban is. A gépjármű forgalmazása még idén, 2019-ben megkezdődik és árával szintén kakukktojás, mert átszámítva forintra „csak” 40 milliót kérnek érte.

Mullen Qiantu K50

Nem véletlenül csenghet ismeretlenül (és kiejthetetlenül) a Mullen Qiantu neve, mert pályafutását még 2017-ben Kínában kezdte. A kínai autógyártó manufaktúra eredeti elképzelése szerint csak hazai piacra dolgoztak volna, de aztán jöttek a világmegváltó tervek. A kis kétüléses, karbonkarosszériás elektromos sportautót végül elhozták a 2019-es New York-i Autószalonra és most a Pebble Beach-i Concours d'Elegance-ra is, hogy megmutassák Amerikának. A 408 lóerős villanyautó egy feltöltéssel 280 km-t képes megtenni, az értékesítés pedig valamikor 2020 közepén kezdődik.

A következő videóban az erre a listára felkerült autókon kívül egyéb koncepcióautókat is láthatsz, amelyek ki voltak állítva a Pebble Beach-i Concours d'Elegance-on: