A 7 legizgalmasabb szabadidő-autó a 2019-es New York-i Autószalonról

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-04-29, 09:15

Az idei autóshow is a szabadidő-autókról szólt, senki nem marad SUV nélkül 2020-ban sem

Ha szabadidő-autó párti vagy, ha nem, nincs még egy olyan gyors ütemben növekvő kategória, mint az SUV szegmens. A tömegek magasan akarnak ülni, át akarnak látni a forgalmon és mindenki biztonságban kívánja tudni a családját. Éppen ezért, egy magára valamit is adó márka tart szabadidő-autót a kínálatában, ha pedig nem, akkor azon dolgozik, hogy megvesse a lábát ezen a piacon is. Görgesd végig a listát, összeszedtem a 7 legjelentősebb és legérdekesebb szabadidő-autót a 2019-es New York-i Autószalonról.

1. Mercedes-AMG GLC 63/63 S 2020

A 2020-as modellévre megújul a 2015-ben bemutatott városi „telekjáró” minden verziója. A Genfi Autószalonon tavasszal már bemutatkozott a frissített polgári kiadás, most New Yorkban bemutatták a 63-as és a 63 S csúcsverziókat is. Sok minden nem történt, újak a lámpák elöl-hátul, szélesebb a hűtőrács és felkerült az opciós listára egy új grafitszürke szín, illetve egy új 21 collos felnigarnitúra is. Végre ez a modell is megkapta a Mercedes MBUX néven ismert fedélzeti rendszerét, amely funkcióival igazodik a kor színvonalához. A menetprogramok listája kibővült egy új opcióval, így a csúcs szabadidő-autó vizes körülmények között is több erőt képes átvinni az útra.

Mercedes-AMG GLC 63 2020 orr
A csúcsmodell kapott egy minimális ráncfelvarrást, de a lemezek alatt nincs változás, maradt a 4.0 V8-as biturbó motor és a 9 sebességes automata váltó is

A motorháztető alatt minden a régi, a 63-as 476, míg a 63 S 510 lóerős, de emiatt feltehetően senki nem fog fanyalogni, mert 3,6 illetve 3,8 másodperc alatt abszolválják a 0-100-at és a Nürburgringen az S verzió továbbra is rekorder a maga 7:49,396-es idejével.

Mercedes-AMG GLC 63 2020 belső
Az új fedélzeti rendszer immáron hang és gesztusvezérlést is tud és irányítható a kormányon található érintésérzékeny gombokkal

2. Mercedes-Benz GLS-Class 2020

A New York-i Autószalonon debütál a harmadik generációs, teljesen új Mercedes GLS. Még hatalmasabb méret, még több luxus, még több tér és még modernebb technika. Röviden ez jellemzi az új generációs óriás szabadidő-autót.

Kezdetben a benzines erőforrások közül a GLS 450 (3,0 liter, soros 6 henger, 367 LE) és a GLS 580 (4,0 liter, V8, 489 LE) lesz elérhető, mindkettő megkapja a modern 48 voltos elektromos hibrid technológiát, mely több erőt, ugyanakkor hatékonyabb üzem anyagfelhasználást eredményez. Dízelfronton a 3,0 literes soros hathengeres motor lesz választható itthon, mely kétféle teljesítményszinttel lesz elérhető: 350d 286 LE, 600 Nm nyomatékkal és a 400d 331 LE, 700 Nm nyomatékkal. Később, az év további részében érkeznek majd az AMG verziók is.

Mercedes-Benz GLS 2020
A vonalak sokkal lágyabbak lettek az elődénél, jobban beleillik a modellpalettába és a légellenállási tényezője is 0,35-ről 0,32-re csökkent

Minden GLS alapfelszereltségének részét fogja képezni az Airmatic légrugózás, ami kiegészül az E-Active Body Control nevű rendszerrel, mely gombnyomásra képes kényelmesről, sportos futóműkarakterisztikára váltani, illetve igyekszik az autó oldaldőlését minimális szinten tartani. A rendszer arra is képes, hogy rossz minőségű útburkolaton energiát nyerjen vissza a berugózásokból.

A belső térben is a „felső polcról” építkeztek a Mercedesnél, sztenderd a szélesvásznú műszerfal, amely ismerős az A, E és S osztályokból, a hangulatvilágítás 64 féle színt képes megjeleníteni, természetesen van fedélzeti illatosító berendezés és kérésre minden varrott bőr borít bent. Az ötzónás légkondicionáló berendezés külön szabályozza a harmadik sorban a hőmérsékletet, sőt a leghátsó sor két utasa is kaphat ülésfűtést és hűtést. A vásárlók immáron felár megfizetése nélkül eldönthetik, hogy 6 vagy 7 személyes verzióban kérik az autót. A hat fős utaskabin esetén a második sorban is csak két fő ülhet, de ők ketten fejedelmi kényelemben.

Mercedes-Benz GLS 2020 beltér
A belső tér továbbra is a hatalmas helykínálatról és a luxusról szól

3. Ford Escape 2020 (Ford Kuga)

A Ford megújítja az Escape-Kuga párosát 2020-ra. A modellt az öreg kontinensen Kuga néven, míg az Egyesült Államokban Escape néven forgalmazzák. A városi crossover az aktuális Focus alapjaira épül, és kívülről is jobban beleillik a Fiesta és a Focus által életre hívott dizájn világba. Az elődnél alacsonyabb, ugyanakkor hosszabb és szélesebb, a belső tere szellősebb lesz a korábbi verziónál. Ami az amerikai motorkínálatot illeti, alap lesz a 1,5 literes 3 hengeres, 180 lovas motor, aki több erőre vágyik annak ott lesz a 2,0 literes 4 hengeres, 250 lóerős erőforrás, a hibrid rendszert kedvelők pedig választhatják a 2,5 literes motort hagyományos hibrid (198 LE) vagy plug-in hibrid (209 LE) verziókban. Európába kétféle dízellel érkezik, egy 1,5 literes 120 lovas és egy 2,0 literes 180 lóerős, míg benzinmotorból a 1,5 literes 3 hengeres lesz választható 120 vagy 150 lóerős teljesítménnyel. Természetesen jön hibrid is - hasonlóan az amerikai piachoz – a 2,5 literes motort lehet választani öntöltős vagy konnektorról is tölthető variációban, erejük egységesen 225 lóerő lesz.

Ford Escape/Kuga 2020 orr
Ismerős arc, a Ford is igyekszik egyenruhába öltöztetni a modelljeit

Ford Escape/Kuga 2020 beltér
Ahogy kívülről, bent is szembetűnő a hasonlóság a Fiestával és a Focusszal

4. Subaru Outback 2020

Ha nem vagy SUV párti, de szükséged van a térre, és az semárt, ha nem akadsz el 5 centi hóban, akkor a hatodik generációs Subaru Outback a te autód. Új az autó kívül belül, még ha ez nem is látszik első ránézésre. Végre ez is a Subaru Global Platformra épül, melyen a többi Subaru modell is osztozik. Amerikában elérhető lesz a 2,4-es 260 lóerős illetve a 3,6 literes 256 lovas, Európában a 2,5 literes 182 lóerős motor valószínűsíthető a Lineartronic elnevezésű CVT-váltóval párosítva.

Subaru Outback 2020 oldalról
Még ha nem is látszik, ez egy 100%-ban új modell

A belső térben a legnagyobb változást - a modern kor szellemében - a középkonzolon elhelyezett érintőkijelző jelenti, mellyel a fedélzeti rendszerek zöme vezérelhető. Az EyeSight nevű vezetéstámogató rendszer minden Outbackben alapfelszereltség lesz, melyben helyet kap a sávtartó funkció, az adaptív tempomat, az automata vészfékasszisztens és a head-up display is. Állítólag az autó passzív biztonságán is sokat reszeltek, a karosszéria 40%-kal képes nagyobb erőhatások elviselésére így az elődnél jobban vigyáz a bent ülők testi épségére.

Subaru Outback 2020 belső
A központi érintőkijelző kezd megkerülhetetlenné válni az autóiparban

5. Toyota Highlander 2020

A nagycsaládosok kedvence, a Toyota Highlander 2013-ban bemutatott harmadik generációjának eladásai érdekesen alakultak. Évről évre nőtt a kereslet, ráadásul a modell utolsó teljes évében, 2018-ban adták el belőle a legtöbbet. Most mégis leváltják, érkezik az utód. Ennek oka, hogy ez a modell is megkapja TNGA elnevezésű egyen Toyota platformot, amely jelentős előállítási költség-; és súlycsökkenést eredményez.

Toyota Highlander 2020
Odaát így néz ki egy átlagos családi autó

Ami az erőforrásokat illeti, kivették a kínálatból az előd gyengécske 4 hengeresét és alap lett a 295 lóerős 3,5 literes V6-os motor összkerékhajtással és automata váltóval. Emellett – legalábbis kezdetben – egyféle hibrid rendszerrel lesz elérhető az autó 240 lóerős teljesítménnyel, mely CVT-váltón keresztül hajtja az első kerekeket.

A belső teret a tervezők továbbra is a nagycsaládosokra gondolva álmodták meg, 3 sorban ülhetnek az utasok, rengeteg a tárolóhely és hatalmas a térkínálat, de egyúttal igyekeztek a minőségérzeten is javítani és belepakoltak minden modern technológiát, ami elvárható 2020-ban egy jól felszerelt autótól.

Toyota Highlander 2020 belső tér
Az új belső térben tetten érhető a modellváltás esedékessége: végre elérhetőek a modern technológiák, mint például fedélzeti Wi-Fi, integrált Waze, Apple CarPlay és Android Auto

6. Lincolnc Corsair 2020

Ami neked itt Európában nagynak tűnik, az Egyesült Államokban a „talán befér a család” kategória. A Lincoln Corsair a márka legkisebb szabadidő-autója, pedig nem kicsi, méretei alapján a BMW X3 méretű SUV-k vetélytársa. A Ford Escape/Kuga padlólemezére épülő összkerék-hajtású autót a Ford üzemében szerelik össze és megkapja a márka 2,0 és 2,3 literes Ecoboost motorjait 250, illetve 280 lóerővel, természetesen később várható egy plug-in hibrid verzió is.

Lincoln Corsair 2020 oldalról
Egy nagy autó, ami az USA-ban mégis kicsinek számít

A Ford luxusmárkája igyekszik megfelelni a magas elvárásoknak a belső térben is. Mindenhol nemes anyagok, bőr és fa dominálnak, a hangsúly a kényelmen és a felhőtlen utazáson van. Az autóba olyan különleges extrák is rendelhetők majd, mint a 24 irányban, elektromosan állítható, masszírozó funkcióval ellátott hűtött-fűtött első ülések vagy a mobil applikációval történő nyitás és indítás.

Lincoln Corsair 2020 hátsó lábtér
A fejlesztés során kiemelt szempont volt a hátsó utasok kényelme, a lábtér méretes

7. Volkswagen Atlas Basecamp Concept

A VW Atlas-t olyan vadregényes tájakon forgalmazzák, mint például az USA, Mexikó, Oroszország vagy a Közel-Kelet. Nem meglepő tehát, hogy a VW pont erre a modelljére álmodott egy csomagot azoknak, akik szeretik a kalandot és amikor csak tehetik, kerülik a kitaposott utakat. Az alapmodellt megemelték, kapott BF Goodrich terepgumikat, felszerelték egy masszív tetőcsomagtartóval, abba integrált extraerős LED világítással, sőt, rádobtak két kerékpárt is.

VW Atlas Basecamp Concept
Egy autó, amit végre tényleg szabadidő-autónak lehet nevezni

A szabadidő-autó mozgatásáról egy 3,6 literes, V6-os 276 lóerős szívómotor gondoskodik, mely egy 8 sebességes automata váltón keresztül hajtja mind a 4 kereket. A cél a megbízható technika volt elegendő erővel fűszerezve, feltételezhetően rosszabb minőségű üzemanyaggal is elmegy, akár egészen extrém körülmények között is, ha kell.

Nagy valószínűséggel ugyanakkor a modell ebben a formában nem lesz a VW modellpalettájának a része, de a kiegészítők, beleértve a Hive EX offroad kemping-utánfutót megvásárolhatók más gyártók termékeként, a kalandorok tehát – ha kerülővel is – de hozzájuthatnak egy ilyen autóhoz.

VW Atlas Basecamp kiegészítők
A modell a VW kínálatában valószínűleg nem lesz elérhető, de az összes képen szereplő kiegészítő kapható utángyártott formában

Kapcsolódó írások

Mitsubishi SUV
2019. május 25.
A Mitsubishi 2020-tól teljesen átalakítja szabadidő-autó kínálatát, hogy az sokkal átláthatóbb legyen a jelenleginél
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
Játék! Ismerd fel a 10 SUV-ot hűtőrácsuk alapján!
2017. augusztus 19.
Legújabb kvízjátékunkban 10 SUV hűtőrácsáról készült fotót mutatunk. Tippeld meg, hogy melyik utcai terepjáróhoz tartoznak a képek!
Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára