2022. április 19. | 16:15

A Mercedes sok feladatot bízott a mesterséges intelligenciára, ezért az ötméteres hobbiterepjárója számos formai elemet merít a már ismert EQS szedántól, persze tágasabb és magasabb annál.

Nem véletlen, hogy a Mercedes éppen a New York Auto Show idejére tervezte első teljesen elektromos hajtású luxus-hobbiterepjárója, az EQS SUV világpremierjét. Aki korábban látta a szintén villanyhajtású EQS szedánt, esetleg a kisebb, valamelyest az E-osztály közelébe pozícionált EQE-t, az aligha lepődött meg az új, akár hétüléses modell formavilágán.

Mercedes EQS SUV
Kép: Mercedes

A bemutatón többször hivatkoztak a tervezéshez használt háromdimenziós modellezésre, és a végleges forma kialakításán munkálkodó mesterségesintelligencia-algoritmusra, így a végeredmény maga a racionalitás, persze a sajátosan mercedeses gömbölyítésekkel. 

Mercedes EQS  SUV
Kép: Mercedes

A behemót villanyautó tengelytávja ugyanúgy 3210 milliméter, mint a szedáné, de a karosszéria teljes hossza (5125 mm) mégis kilenc centiméterrel elmarad az eddig ismert EQS-étől, ugyanakkor az SUV 200 milliméterrel magasabb, illetve 30-cal szélesebb, és az újdonság is légrugózást kap alapáron. 

Mercedes EQS SUV
Kép: Mercedes

Odabent tágas a tér, a három üléssorból kettő elektromosan mozgatható, az ötüléses kivitel csomagtere alaphelyzetben 645 liter, a hétülésesé pedig 565, de mindkettő két köbméter felé bővíthető, ha csak az első ülések maradnak állva. A luxusautóhoz illő anyaghasználat láttán nem akadunk fenn, ahogy panorámatetőt is lehet már kapni a legtöbb hasonló döghöz, az viszont káprázatos, hogy a Mercedes MBUX Hyperscreennek nevezett, 56 colos központi kijelző végigfut a vezető és a mellette ülő utas előtt. 

Mercedes EQS SUV
Kép: Mercedes

A rendszer felárért kiterjesztett valóság funkcióval ellátott head-up display-jel és többféle minőségi audiorendszerrel bővíthető, ahogy külön OTA (over the air) frissítést követően kapjuk meg a vontatásasszintenst, a daschcamet, sőt, a hátsókerék-kormányzás kiterjesztett verzióját is. Ez utóbbi nem haszontalan opció, hiszen vele nem csak a szedánban megismert módon, 4,5 fokkal fordulnak el a hátsó kerekek, hanem tízzel, így az autó manőverezhetősége jelentősen javul, fordulóköre 11,9 helyett 11 méter lesz. 

Mercedes EQS  SUV
Kép: Mercedes

Az EQS SUV hajtásláncai nem okoznak meglepetést a lényegesen elegánsabb lépcsőshátú kivitelhez képest, hiszen az alapkivitelt, az EQS 450+-t ezúttal is a 360 lóerős, 560 newtonméter legnagyobb forgatónyomatékú, akár 660 kilométeres hatótávra képes összeállítás jelenti, ennek 4Matic, vagyis összkerékhajtású változata 800 newtonméterre képes, viszont csak 613 kilométert tehet meg két töltés közt, míg a csúcsverzió, az EQS 580 már 523 lóerős és 858 newtonméter a legnagyobb nyomatéka.

Mercedes EQS  SUV
Kép: Mercedes

Az autók akár 200 kilowattos töltésre is alkalmasak, ami a gyár állítása szerint azt jelenti, hogy 15 percen belül 250 kilométer megtételéhez elegendő töltöttségi szinte hozhatók, a megfelelő oszlopon. 

Mercedes EQS  SUV
Kép: Mercedes

Amennyiben érdekel a Mercedes elektromos kisbusza is, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!

Mercedes