A villanyautó utastere hemzseg a csúcstechnológiától.
FRISSÍTÉS: A Mercedes-Benz EQE 350+ alapára 28 703 000 forintban lett meghatározva, a Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC pedig 41 816 000 forinttól válik elérhetővé hazánkban.
Elektromos offenzívába kezdett a Mercedes a 2021-es Müncheni Autószalonon, a német márka öt darab villanyautót prezentált, a G-osztály elektromos változata és az AMG által kezelésbe vett EQS szedán mellett a Mercedes-Benz EQE is bemutatkozott, ez a modell a Porsche Taycan, a Tesla Model S és a BMW i4 riválisának tekinthető.
Az EQE 2022-ben jelenik meg a márkakereskedésekben. A Mercedes egyelőre nem közölt árinformációkat. 499 centiméteres hosszával az EQE 20 centivel rövidebb az EQS-nél, de hattal hosszabb az E-osztálynál. A Mercedes tervezői egy ívelt tetőt álmodtak meg a kocsihoz, ami a hűtőrácstól egészen a csomagtérfedélig húzódik. Az EQE elhagyja a hagyományos hűtőrácsot, a két éles szögben álló fényszóró között egy egyszerű fekete lap helyezkedik el, hogy az elektromos meghajtású szedán egyértelműen megkülönböztethető legyen a benzinmotoros testvérétől.
A bevezetéskor az EQE két változatban kerül forgalomba, de a Mercedes eddig csak az egyikről közölt részleteket. Az EQE 350 288 lóerős lesz, az egyetlen villanymotor a hátsó tengelyen helyezkedik el. A 90,6 kilowattórás akkumulátora viszonylag nagy, ami a gyártó várakozásai szerint 660 km-es hatótávot biztosít a járműnek. Ez ugyan kisebb, mint az EQS 450+ 784 km-es hatótávja, de így is szép eredmény egy nikkel-kobalt-mangán akksitól, ami papíron 15 perc alatt tölthető 250 km-es távra.
Az opcionálisan választható teljesítménynövelő csomagban az adaptív csillapítású légrugózás és a hátsókerék-kormányzás is helyet kapott, utóbbi lehetővé teszi a hátsó kerekek akár 10 fokos kormányzását, így a nagy autó fordulóköre kisebb lesz.
A második változatról a bevezetése előtt közöl részleteket a márka. Ha a nagytestvér EQS-t vesszük alapul, akkor arra számíthatunk, hogy ez a kivitel összkerékhajtású lesz, mindkét tengelyen egy-egy villanymotorral, és jobb gyorsulást biztosít, cserébe rövidebb lehet a hatótávja.
A belső tér hemzseg a csúcstechnológiától. A Münchenben bemutatott EQE műszerfala egyetlen, ajtótól ajtóig terjedő üvegfelületből készült, gyakorlatilag egybeépítettek három különálló képernyőt. Az úgynevezett Hyperscreen az exkluzívabb EQS feláras opciója, tehát az EQE-ben szinte biztosan nem lesz alapfelszereltség. Az opciók között több digitális aláfestő zene is szerepel majd, hogy legyen mit hallgatni a motorzaj hiányában. Ezek az EQS-hez hasonlóan olyan éteri címeket viselnek, mint a Silver Waves, a Vivid Flux és a Roaring Pulse, és a gyorsítás és fékezés hatására változnak. A brémai gyárban szerelik majd össze, és 2022 nyarától lesz megvásárolható.