2021. október 01. | 10:25

Legkorábban jövő év elején indulhat újra a termelés a gyárban.

Az Opel a jövő héttől átmenetileg bezárja a németországi Eisenachban lévő üzemét a globális félvezetőhiány miatt. Legkorábban jövő év elején indulhat újra a termelés a gyárban.

Az Opel Eisenachban gyártja a Grandland városi terepjárót, amely tavaly óta plug-in hibrid kivitelben is elérhető. A mikrochip-hiány miatt a Stellantis márka kénytelen leállítani a gyártást az üzemben, közölte az Opel szóvivője.

„Az Opel Grandland gyártása, beleértve a hibrid változatot is, a tervek szerint 2022 elején indul újra Eisenachban, ha az ellátási lánc helyzete ezt lehetővé teszi” – tette hozzá a német autógyártó sajtósa.

 

Az 1300 alkalmazott számára rövidített munkaidőt vezetnek be, hogy az intézkedés elfogadhatóbb legyen a munkaerő számára. Konkrét dátum még nincs az üzem újraindítására, tehát jelen pillanatban senki nem tudja garantálni, hogy 2022. január 1-jén minden visszatér a régi kerékvágásba.

Az eisenachi dolgozók szívesen magukra vállalnák egy újabb modell gyártását, de a kérésüknek egyelőre nem tettek eleget. A Grandland X-et a franciaországi Sochaux-ban, a Peugeot egykori gyárában is gyártják. A vállalat szerint ott egyelőre nem tervezik a termelés leállítását. A németországi gyárbezárás ellenére a modell továbbra is megrendelhető, jelezte az Opel szóvivője.

A félvezetőhiány továbbra is termeléscsökkentésre kényszeríti az autógyártókat,a probléma, amivel már többször is foglakoztunk, a magyar autóipart is érinti.

A Volkswagen-csoport szerdán közölte, hogy október közepéig tervezi meghosszabbítani a termeléscsökkentést a wolfsburgi üzemében. A Stellantis pedig más üzemekben, köztük Európában és Kanadában is felfüggesztette a termelést, és előrejelzése szerint az alkatrészhiány miatt idén a tervezettnél 1,4 millióval kevesebb járművet gyárt majd.