2020. augusztus 18. | 14:18

A H2+ koncepció terve a múltba nyúlt, hogy formát öltsön a jövőre.

A Toyota H2+ koncepcióautón fellelhetők a japánok úttörő klasszikusának, a Toyota 2000GT-nek a vonalai, amik tökéletesen harmonizálnak az új Yaris és Supra karosszériáján is fellelhető stílusjegyekkel. A mutatós vonalakkal rendelkező elektromos hiperautót a spanyol származású formatervező, David Gallego rajzolta meg, akinek a nevéhez köthető a 2020-as szezon Audi Formula E autójának megalkotása, és egy tavaly bemutatott másik elektromos csoda, a Ferrari F25 látványterve is. Gallego terveinek alapját a Toyota történelmi sportautójának vonalai ihlették, amit igen jól ötvözött a modern Toyoták arculatának elemeivel. Ahogy Gallego elárulta, a tervekkel csak a saját elképzeléseit szerette volna bemutatni azzal kapcsolatban, hogy milyen irányba haladhat az autóipar jövője.

Az autó részleteit az emberi test formája, a gepárd karcsúsága és a Katana kard élének vonala ihlették. A klasszikus kupé-formával rendelkező autóban közvetlenül a hátsó kerekek előtt helyezkedik el a vezető, az első szélvédő és az oldalsó ablakok körvonala erősen emlékeztet az új Suprára, bár szögletességük miatt a Nissan GTR R35-öt is bele lehetne látni szerintem. Az első lökhárító megalkotásának forrásához az MK4-es Supra, az új Yaris és az öreg 2000GT-ből átemelt részleteket használt a tervező.

Az, hogy az utastér tervezésénél mennyire praktikus elképzeléssel közelítette meg a témát Gallego, az egyszere lenyűgöző és megmosolyogtató. Az autó beltere háromféle elrendezésben variálható, a maximális raktérhez együléses összeállítás, a legtöbb utas szállításához  3 üléses elrendezésre is lenne lehetőség, sőt, két személyes elrendezésben az utas a hátsó ülésen elterülve pihenhetne az óriási lábteret kihasználva.

A felnik megtervezéséhez a japán papírhajtogatás művészetéhez, az origamihoz nyúlt, amit az óraszerkezet eleganciájával párosított. A sárvédőívbe tervezett csomagtér valószínűleg nem az egyetlen részlet, ami a megvalósíthatósági tanulmányig sem jutna el, de gondolatébresztő lehet később a helykihasználás optimalizálásának érdekében.

Talán az egyik leginkább beazonosítható résszel az autó hátulsó felén találkozunk, a Lexus LC széria lámpáinak továbbgondolt tervei elképesztően jól néznek ki szerinem, mintha tényleg azzal a bizonyos Katana karddal vágták volna bele a világítótesteket a lemezbe.

Amennyiben mégtöbb képet szeretnél látni erről a tanulmányautóról, nézd meg az alábbi galériát!