Végre leleplezték a W223-as Mercedest.
A rajongók hosszas „éheztetése”, számos látványterv és kémfotó után a Mercedes bemutatta a vadonatúj S-osztályt, amely kívül és belül egyaránt egy új szintet kíván képviselni. A külsőt egyetlen szóval letisztultnak nevezném, szerintem régen nem nézett ki ilyen „egyszerűen” a gyártó zászlóshajója, ami szerintem csakis az előnyére vált. Sallangmentes és elegáns lett minden szögből. Hátul például az eddigiekkel ellentétben teljesen vízszintes lámpákat alkalmaztak, elöl pedig jól láthatók a hűtőrácson a különböző szenzorok, amelyek főként biztonsági és kényelmi célokat szolgálnak. Az autó hossza kiviteltől függően 5179 vagy 5289 mm, tengelytávja 3179 vagy 3216 mm, szélessége 1954 és a magassága 1503 mm. Az tehát jól látható, hogy méretben is nőtt ez a modell.
Ami a belteret illeti, középre egy hatalmas „lebegő” kijelzőt helyeztek, amelyen a második generációs MBUX-rendszer fut. Összesen akár öt kijelző is lehet az autóban, amelyek egy része OLED technológiával rendelkezik. A nagyméretű head-up display kijelző immáron kiterjesztett valóságot is alkalmaz, amely például a navigáció során is nagyon hasznos tud lenni.
A rendszer figyeli a sofőrt, a testbeszédét és a mozgását, amelyhez hozzáigazítja az egyes funkciókat. Ha például sokszor fordul a vezető a hátsó ablakon besütő nap irányába, akkor behúzza a sötétítőt az autó. Az aktív hangulatvilágítás 250 LED segítségével teszi nyugodttá a környezetet. Különböző profilokat lehet beállítani, amelyek ujjlenyomat segítségével azonnal aktiválhatók, miután az autóba ült a sofőr.
Hátul természetesen fejedelmi kényelem fogadja az utasokat, 18 irányban állítható elektromos fotelek, kifinomult hangrendszer és masszázsfunkció is van többek közt. A Sindelfingenben található Factory 56 gyáregységben készülő új S-osztályt magas fokú robotizáltsággal szerelik össze. Az over the air frissítésekkel folyamatosan okosodik az MBUX-rendszer, amelyet már minden ülésből lehet hangvezérelni. A fényszórók is okosodtak, hogy mindig mindent a lehető legjobban megvilágítsanak. Olyan nyugalmat és csendet ígérnek a kabinba, mintha hazaérkezett volna az ember. 2021-ben pedig szeretnék bemutatni a hármas szintű önvezető rendszerüket is az S-osztályban, amely alapból is szinte végtelen vezetéstámogató extrával van ellátva.
A futómű esetében a Magic Body Control rendszert az E-Active Body Control váltotta, amely egy továbbgondolt technológiát takar. Itt főleg kovácsolt alumínium alkatrészeket alkalmaztak, hátul természetesen független multi-link futómű található, amelyet felárért hátsókerék-kormányzással egészítenek ki. A sofőr Eco, Comfort, Sport, Sport+ és Individual vezetési módok közül választhat, amelyeknél természetesen a rugózás hangolása is változik.
A motorkínálat hathengeres benzines és dízelmotorokból áll majd kezdetben, amelyekhez egy 48 voltos mild-hibrid rendszerű V8-as is csatlakozik, továbbá egy 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkező, 28 kilowattórás akksival ellátott plug-in hibrid kivitelt is bemutatnak majd 2021-ben. Később pedig az AMG kivitelek is következnek, többek közt a 800 lóerő körüli S73e verzióval.
Az M256-os hathengeres, 3,0 literes motor csúcskivitele (S 500) 435 lóerőt és 520 Nm nyomatékot produkál, amely EQ Boost módban ideiglenesen 457 lóerőre és 770 Nm-re emelkedhet, ha a forgalmi helyzet megkívánja. Az S 450 kivitelben ugyanez a blokk 367 lóerőt teljesít. Az ISG indítógenerátorral ellátott rendszer elektromos kompresszorral dolgozik, a nyomatékátvitelről pedig egy 9 gangos G-tronic váltó gondoskodik. Az OM 656-os, hathengeres dízelmotor szintén 3,0 literes, az S 350 d kivitelben 286, míg az S 400 d verzióban 330 lóerővel mozgatja a Mercedes ikonját. A fogyasztás szempontjából szintén hasznos, hogy a légellenállási együtthatót 0,22-re szorították le.
Neked hogy tetszik az új S-osztály? Amennyiben kedvet kaptál egy S-kupé videóhoz, tekintsd meg ezt!
Mercedes sajtóbemutató