Ez a cég első, nyitott tetős sportautója, amiben V6-os motor dolgozik.
A plug-in hibrid Ferrari 296 GTB tavalyi bemutatása fontos mérföldkövet jelentett a maranellóiak számára, ugyanis ez volt a cég első olyan közúti modellje, amiben 120 fokos hengerszögű V6-os motor dolgozott. Most egy újabb modell kapja meg ezt a motort, ugyanis a Ferrari bemutatta a 296 GTS-t, ami nem más, mint a GTB nyitható keménytetővel rendelkező változata.
A 296 GTS két szempontból is történelmi modellnek számít az olasz márka esetében: egyrészt ez a Ferrari első olyan nyitható tetejű modellje, amelyet V6-os turbómotor hajt, másrészt ez az első hátsókerék-meghajtású, plun-in hibrid Ferrari, ami spider karosszériával készült.
A hibrid rendszer összesen 830 lóerőt és 740 newtonmétert képes leadni a hátsó kerekekre. Így az autó mindössze 2,9 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, és 7,6 szekundum szükséges ahhoz, hogy elérje a 200 kilométer/órás tempót. A 296 GTS végsebessége 330 kilométer/óra. Emellett tisztán elektromos hajtással az autó akár a 135 kilométer/órás sebességet is elérheti, mielőtt a rendszer beindítaná a V6-ost.
A lenyíló tető kettéválik, és a motor eleje fölé süllyeszti a két részt, így a gépháztetőn elhelyezett kis ablakon keresztül továbbra is jól látható marad a V6-os. Ha a tető be van húzva, az utasteret és az autó hátulját csupán egy állítható magasságú üvegfelület választja el egymástól, amely még nagy tempó mellett is garantálja az utastér kényelmét. A tető nyitása/zárása mindössze 14 másodpercet vesz igénybe, és akár 45 kilométer/órás tempónál is végrehajtható.
A Ferrari roppant büszke a 296 GTS motorjára, amellyel kapcsolatban a cég kihangsúlyozta, a turbós motorok erejét és a szívó V12-es magas frekvenciájú hangjainak harmóniáját biztosítja. A tökéletes élmény érdekében a cég szabadalmaztatott kipufogórezonátor-rendszere (más néven Hot Tube) közvetlenül az utastérbe továbbítja a motorhangot.
A 296 GTS-en számos, más modelleken már bizonyított technológiai megoldás megtalálható. Ilyen a LaFerrari által inspirált, a lökhárítóba integrált aktív hátsó szárny. A fékhűtőrendszert az SF90 Stradalén bemutatott Aero féknyergek köré fejlesztették ki. Az autó dizájnjának kialakításakor pedig az egyszerűségre és a funkcionalitásra helyezték a hangsúlyt, ami az 1963-as 250 LM-et idézi.
Akárcsak a 296 GTB, a 296 GTS is elérhető lesz az Assetto Fiorano csomaggal azok számára, akik keveslik az alapkivitel teljesítményét. A teljesítménynövelő pakk új, a 250 LM-en alapuló fényezést, jelentős súlycsökkentést és továbbfejlesztett aerodinamikai módosításokat tartalmaz majd.
Nyitókép: Ferrari