Iszonyatos hőségben, de otthon ülve egy élő közvetítésben nézhettük meg a Ferrari legújabb modelljét, a 296 GTB-t. Ez a típus most azért különösen érdekes, mert mint korábban az SF90-nél, itt is hibrid technikához nyúltak a mérnökök, ezzel tökéletesen kiegészítve a 120 fokos hengerszögű, 2,9 literes V6-ost.

Ferrari 296 GTB szemből

A kilencezerbe beleforgó motort két turbó tölti, így önmagában is 663 lóerő. Viszont a közvetlenül utána kapcsolt villanymotorral 830 lóerőre rúg a teljesítmény, mégsem ezért olyan fontos a hibrid rendszer. A villanymotorral ugyanis képesek azt a fordulatszám-tartományt kitartani, amíg a turbók életre kelnek, ezzel lényegében megszüntetve a turbólyukat. A villanymotort közvetlenül egy nyolcgangos automata váltó követi, onnan pedig csak a hátsókerekeket hajtják.

Ferrari 296 GTB motor

A vezetési élménynél a gokartos érzésre törekedtek, ehhez kitolták a kerekeket a négy sarokba és a lehető legrövidebbre húzták a tengelytávot. A motor a két első ülés mögött kapott helyet, és a show kedvéért üveglap fedi le. Látni lehet a szépen megmunkált szívósorokat, de arra ne is számítsunk, hogy a hibrid rendszert majd nagyon mutogatni fogják.

Az autó alapvetően nem nagy, ráadásul csak kétüléses, így értek el egy remek 1,77 kg/lóerő arányt. Ebből kimatekozva kijön, hogy csupán szűk másfél tonna. Ehhez párosítva ez a teljesítmény egy félelmetesen gyors autót ad ki. Nulláról százra 2,9 másodperc alatt gyorsul, míg a 200 hoz is csak 7,3 másodperc kell. Bár nem gondolom, hogy ez bárkit is érdekel, az autó képes önállóan elektromos módban 25 km megtételére.

Ferrari 296 GTB kormány

Belül közvetlenül minden a sofőrnek dolgozik, az összes műszert és irányító egységet hozzá közel helyezték el. A kormányon egy marék gombbal, illetve a középkonzolon néhány csúszkával éri el a kötelező funkciókat, de itt úgysem a masszázsülés lesz az első, hanem a vezetési élmény. Ehhez pedig új, karbon-héjas sportüléseket terveztek. Talán nem meglepő, ha azt mondom, hogy a beltérben minden fém, bőr vagy szénszálas anyag.

A külső formatervben inkább csak a hátulját emelném ki. A lámpák kissé a Corvette-re emlékeztetnek, de kétségkívül egyediek. Ott nyílik a tempótól függően az aktív aerodinamika egyik eleme, a hátsó szárny. Annyit elmondtak, hogy a szpojlerek és a légterelők kialakítását mind a Forma-1-es autójuk inspirálta, onnan vettek át különböző aerodinamikai megoldásokat.

Ferrari 296 GTB hátulról

Akinek kevés lenne a 296 GTB alapváltozata, az dörzsölgesse a tenyerét, mert a megjelenés után közvetlenül érkezik majd egy 296 GTB Asetto Fiorano kivitel. Tovább csökkentették a súlyt, még több a szénszálas elem, még sportosabbra vették a figurát. A típust elméletileg célirányosan versenypályára szabják majd, de még mindig utcai autóról van szó.

Ferrari 296 GTB oldalról

Árról és pontos megjelenési dátumról még nem beszéltek, tippelgetni lehet csak. Bizonyos sajtóforrások alapján 2022 első felében érkezik az új típus, amivel a Ferrarri új kategóriát is akar teremteni, mint hibrid élményautó.

Ha érdekelnek a Ferrari modellek, ezt a videót se hagyd ki!