Megkezdődött a termelés a bajor gyártó legújabb üzemében, ahol kizárólag villanyhajtású járművek készülnek.
A BMW bejelentette, hogy hivatalosan is megkezdődött a termelés az új, 2,24 milliárd dollárból (aktuális árfolyamon 852,5 milliárd forint) felépített kínai üzemében annak érdekében, hogy a bajor gyártó felgyorsítsa az elektromos járművek gyártását.
A Senjangban található Lydia névre keresztelt gyár a BMW harmadik legnagyobb összeszerelő üzeme Kínában. Az új létesítmény üzembe állításának köszönhetően a bajor vállalat éves termelése 700 ezer járműről 830 ezerre növekszik majd a délkelet-ázsiai országban.
Az üzemet úgy tervezték, hogy rugalmas gyártósorainak köszönhetően az aktuális piaci igényeknek megfelelően legyen képes akkumulátoros elektromos autók gyártására – közölte a BMW.
Az első modell, amelynek megkezdődik a gyártása a Lydia üzemben a vadonatúj BMW i3 lesz, a cég első teljesen elektromos, közepes méretű sportlimuzinja, amelyet kifejezetten a kínai piac igényeinek megfelelően terveztek. A német vállalat hozzátette, tovább kívánják növelni jelenlétüket a világ legnagyobb piacának számító délkelet-ázsiai országban, és jövőre már 13 villanyhajtású modellt kínálnak majd a kínai vásárlók számára.
Az elektromos járművek egyre gyorsabb ütemben fejlődő kínai piacát jelenleg a Tesla, valamint a hazai gyártók, például a BYD uralják. Az elmúlt egy év folyamán a villanyhajtású autók eladásai több mint a duplájára emelkedtek a délkelet-ázsiai országban, miközben az olyan cégek, mint a General Motors vagy a Volkswagen egyre inkább háttérbe szorulnak.
A Kínai Autógyártók Szövetségének (CAAM) legfrissebb adatai alapján az idei év első öt hónapjában a Kínában értékesített autók közel egynegyede tisztán elektromos hajtással rendelkezett. A BMW 2022-es első negyedévben összesen 208 507 darab járművet adott el a cég legnagyobb piacának számító országban, ami 9,2 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.
Nyitókép: BMW